Gå til innhold
Arkivverket

[#67643] Skifte i Strandebarm på gården Bru/Nedre Bru mellom 1693-1699


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Anders Andersen var død fem uker før jul (1694), og skiftet er holdt 1. mars 1695. han etterlot seg enken Marj Ommundsdatter og fem barn: Arne Berge, Omund Berøen, Doretta, død, men hadde i ekteskap med Isach Berge etterlatt seg to barn, Ingeborg g.m. Hans Hollekim og Anne, g.m. Sverke Berge. Sønnen Arnme hadde fått så mye til førstebygselen at han frafalt arv.Boets netto var 56-4-12.Mari Ommundsdatter var død 12 dager før St. hansdag, og skiftet ble holdt 19. september 1696. Det er de samme fem barna, men nå var Omund død, men hadde etterlatt seg arvinger. Sønnen Arne fraskrev seg også denne gangen sin arv. Netto i boet var 31-3-0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Har du funnet ut noe om Ommund Berøen? jeg undres på om det er Børøy på Bømlo? Men jeg finner ingen Ommund eller Amund her. Er det 'Berøen' andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

I Strandebarm II er Omund/Amund ført b. Bergen? Ifølge skifte i (2) etter hans mor i 1696 skal han da være død, men etterlattseg arvinger. Kan de være oppført i skiftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Kjell-Arne.Jeg har ikke tilgang til programmet mitt, men jeg tror ikke jeg har funne noe mer om Aamund. På FamilySearch finner jeg en Amund Andersson gift i Strandebarm 18.11.1677 med Magdeli Pedersdtr.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.