Gå til innhold
Arkivverket

[#67647] Hjelp til oppslag i bygdebok for Kvam, Vikør I og II (Hordaland) gården Steine


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen sitter med nevnte bygdebok for hånden, så trenger jeg hjelp til et oppslag på gården Steine. I 1714 giftet Michel Knutsen Steine seg med Dordi Torbjørnsdtr.(1693-1773). Michel døde trolig rund 1729, og Dordi giftet seg på nytt rundt 1730 med Anders Sverkesson Berge 1697-1776. De slo seg etter hvert ned på Berge i Strandebarm.Spørsmålet mitt dreier seg om Dordi Torbjørnsdtr. Sier bygdeboken noe om hvor hun kom fra, og hvem foreldrene hennes var?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Erling for rask respons på mitt spørsmål. Da havnet jeg altså på Lote/Fresvik/Alsåker.Torbjørn Sveinsson og Gjerd Bårdsdtr. har jeg allerede i programmet mitt gjennom datteren Torbjørg Torbjørnsdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.