Gå til innhold
Arkivverket

[#67655] føler meg helt hjelpesløs,hvorfor finner jeg ikke Brithe Olsdatter


Gjest Berit Snarberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Snarberg

Så er jeg her igjen,er på jakt etter Brithe Olsdatter som er født ca 1856 i Sækkinstad,Fjell kommune. Gift med Arne Monsen f 1856 på Midttveit i Sund kommune,hun døde i 1890. Hennes far het Ole Andersen og moren får bare tak i mellom og etternavn Gurine Nielsdatter.Står at faren var forpakter?? Skulle gjerne kommet videre,men finner ikke dåpen hennes,eller noe i folketellingene for 1865,hun var komfirmert 4 sep.1870 i Fjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Her er en Guri Nilsdatter døpt 30. mars 1813:Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Haus, Ministerialbok nr. A 11 (1796-1816), Fødte og døpte 1813, side 249. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Da er vel dette Guris dåp: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Haus, Ministerialbok nr. A 12 (1816-1821), Fødte og døpte 1816, side 6. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Hva ser du som ikke kan stemme? Hva vil du vite? Du har Brithe Olsdatter født 1856 av forpagter Ole Andersen og hustru Guri Nielsdatter Sækkestad. Lenke i innlegg (3). Folketelling 1865 viser at foreldrene er fra Haus (2). Du har vielsen til foreldrene i Haus 1848 (8). Er det noe du vet som vi som vil hjelpe ikke vet? Konfirmasjonen du viser til i åpningsinnlegget viser det samme som dåpsinnførselen Lenke Ordet foran Guri Nilsdtr er Hustr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Snarberg

Jeg beklager om jeg ordla meg feil,det er ikke meningen å virke utakknemlig for all hjelp jeg har fått,at det sitter mennesker rundt i landet som hjelper hverandre å komme videre på jakten etter våre forfedre synes jeg er fantastisk flott,at andre hjelper å nøste i tråder som er vanskelig for oss å finne.Jeg sier tusen takk for alle bidrag som er kommet ha en fortsatt god uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.