Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Dag T. Hoelseth

[#67660] Søndre Slagen kirke

Recommended Posts

Guest Dag T. Hoelseth

Jeg har søkt litt rundt, men har ikke helt fått klarhet i kommunegrensene før Sem og Tønsberg ble slått sammen i 1988. Kan noen vennligst fortelle om Søndre Slagen kirke lå i Sem eller Tønsberg kommune før sammenslåingen?Dag T. Hoelseth

Guest Ketil Firing Hanssen

Søndre Sem kirke lå i Sem kommune. Tønsberg kommune omfattet før sammenslåingen med Sem ikke stort mer enn Tønsberg sentrum.

Guest Anne Lene Hagen

Wikipedia lenken ble ikke god. Søk på søndre slagen på wikipedia.org

Guest Dag T. Hoelseth

Takk til begge. Da var det slik jeg tenkte meg, og min innføring av en person i slektsfilen er korrekt...Wikipedia-artikkelen leste jeg i går kveld og den sier jo ikke annet enn at kirken ligger i Tønsberg, hvilket jo er korrekt fra og med 1988.Bygdeboken til Sem og Slagen (nettadressen virker ikke i øyeblikket) snakket om Slagen som et anneks til Sem, men jeg var ikke sikker på om det var en tilstrekkelig underbygging av hypotesen eller ikke, derav innlegget her på forumet...DTH

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.