Gå til innhold
Arkivverket

[#67660] Søndre Slagen kirke


Gjest Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag T. Hoelseth

Jeg har søkt litt rundt, men har ikke helt fått klarhet i kommunegrensene før Sem og Tønsberg ble slått sammen i 1988. Kan noen vennligst fortelle om Søndre Slagen kirke lå i Sem eller Tønsberg kommune før sammenslåingen?Dag T. Hoelseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Søndre Sem kirke lå i Sem kommune. Tønsberg kommune omfattet før sammenslåingen med Sem ikke stort mer enn Tønsberg sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Takk til begge. Da var det slik jeg tenkte meg, og min innføring av en person i slektsfilen er korrekt...Wikipedia-artikkelen leste jeg i går kveld og den sier jo ikke annet enn at kirken ligger i Tønsberg, hvilket jo er korrekt fra og med 1988.Bygdeboken til Sem og Slagen (nettadressen virker ikke i øyeblikket) snakket om Slagen som et anneks til Sem, men jeg var ikke sikker på om det var en tilstrekkelig underbygging av hypotesen eller ikke, derav innlegget her på forumet...DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.