Gå til innhold
Arkivverket

[#67662] Ektepar fra Sverige, hvor viet ?


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Har lette etter vielsen til dette paret;Johannes Andersen f.1841 og Anne Kathrine Svensen f.1849,begge fra Sverige.De får en datter,Amanda f.1877 på Løkke-eie i Bærum,døpt i Bryn 11.11-77.I FT 1900 bor de i Drammen. Er det noen der ute som kan hjelpe????? Mvh.Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste Amanda i rett alder i DRammen 1900 jeg fnner er denne Amanda Børnick g. md Aksel Børnick ? LenkeHvor foreldrene hennes er i 1900 har jeg ikke funnet til nå?Flyttet de også til Drammen?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har dessverre ikke greid å finne noen vielse til det svenske ekteparet.På Dis Gravminner fant jeg muligens deres svigersønn, Aksel Børnik gravlagt . ID nr. 1567846, bisatt 14/9 1942.Det er muligens også noen Børnick-etterkommere du finner på samme kirkegård i Drammen? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Takk så langt Gunn. Ja ,Amanda ble gift med Aksel Børnick.Har allt du har funnet fra før men kan ikke finne dette paret viet noen sted.Heller ingen ut el.innflytninger.Skulle så gjerne vist hvor i Sverige de kom ifra. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Mette, På FT 1900 for Drammen står det at Johannes Anders. tilhører Frikirken. Har du lett i dissenterprotokollene?Lenke Verd et forsøk?!Ser at Amanda er 'ækte' ved dåpen 11.11.1877 i V.Bærum, så de er tydeligvis viet før det. Kan jo være viet innen de kom til Norge også.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Dette krever endel egeninnsats: Er du sikker på at de bodde i Drammen (Tangen) i 1885 og 1891 kan du leite dem opp i folketellingene (RA/SA). Disse tellingene inneholder noen ganger mer detaljert info om fødested enn i 1900, men det hender dessverre at det bare står Sverige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.