Gå til innhold
Arkivverket

[#67672] Er det mulig å finne John Pedersen Schei, Jølster?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

John Pedersen Schei skal ha giftet seg med min slektning Marie Knudsdatter, f. ca 1785 på Veitebergsbakke, Jølster. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne han? Jeg har søkt i de databaser som er mulig for meg, men uten resultat.Jeg takkerpå forhånd for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

På fs finner jeg en vielse mellom John Pedersen og Mari Knudsdt 9/6 1833 i Jølster, men det kan se ut til at det mangler den siden i kirkeboka som inneholder vielser fra nr 6 til 17 for dette året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal dere ha! Ja, jeg har søkt, men jeg har ikke funnet de. Så det er godt mulig at de ikke er med. Men jeg gir ikke opp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg så også denne vielsen i FS.I bygdeboka for Jølster, bind 2, s. 455, finner jeg at det ble holdt skifte på husmannplassen på Viken i 1832. Skiftet var etter husmann Anders Rasmussen og enka var Maria Knutsdatter Veitebergsbakke. De hadde barna Anders, 22 år; Rasmus, 15 år; Anders Andersen, 5 år og Johanna Andersdatter, seinere bostatt Etterlid, Førde.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Men hvor har de hentet opplysningene i FS om giftermålet fra? Jeg finner heller ikke noe giftermål i kirkeboka for Jølster.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Grethe Flood. Ja jeg så også dette skiftet som du nevner og lurte på om hun var gift 2 ganger. Om det mangler sider i kirkebøkene er det bare Yngve Nedrebø som kan svare på.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Birger, ser du har spørsmål inne på arkivforum om manglende sider og fått bekreftelse.Når det gjelder den manglende side for viede 1833 så er det en litt spesiell feil. Side 160 er skanna 2 ggr., men lagt inn som side 160 og 161. Tror det kan være lurt å melde fra om denne feilen på forum for skanna kirkebøker.Mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.