Gå til innhold
Arkivverket

[#67682] David Monrad Johansen


Gjest Bjarne Sivertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Sivertsen

Hvor finner jeg ebklest tilgang til David Monrad Johansens slekt. Er han i slekt med Carl Jacobsen f.11.9.1852 i Mosjøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Bra , Bjørg! Da er vel navnet som ble oppgitt på Fam, s. Anne Danielsdatter feil. Tydelig at Marie må være rett. Hun kan muligens ha hatt et dobbelt fornavn?. David er jo nevnt kun med Monrad i 1900-tellingen.Hvem denne Carl Jacobsen som det spørres etter har jeg ikke funnet ut, dessverre. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Iflg. Hvem er hvem 1934 var han sønn av kjøpmann Mikael Johansen (1856-94) og Marie Cathrine Bärnholdt Barth. Gift 1917 med Amunda (Lissa) Holmsen, f.30-6-1895, datter av sognepr. i Øvre Rendal Paul Holmsen (1860-1904) og Margrethe Ording.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ser at david Monrad si mor heter Marie Katrine Barth i kirkeboka. FT sier hun var født i Lyngdal.Da har jeg funnet dåpen til Marie Catrine Bærnholdt f 18.08.1859 i Lyngdal. Nr 37Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=926&idx_id=926&uid=ny&idx_side=-82>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSamme familie i Lyngdal 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Sivertsen

Til Gunn og Bjørg Hjertelig takk for flott arbeid! Dere har vært til stor hjelp, og jeg mottar gjerne mer om dere skulle finne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Arnfrid Mæland

David Monrad Johansen, f 8.11.1888 i Vefsn, d 20.2.1974, begr ved Tanum krk i Bærum. Sønn av Mikal Dass Johansen, f 27.7.1856 i Vefsn, d 14.8.1894 på Halsøen i Mosjøen (der han var kjøpmann), og Marie Chatrine Barnholdt Barth, f 18.8.1859 i Lyngdal, d 27.4.1939 i Oslo.Marie Chatrine og barna flyttet fra Mosjøen til Oslo da hennes mann og to barn, Johan Roland 1883-1893 og Georg Daniel 1880-1891, var døde av tuberkulose.Kan ellers nevne at David Monrad Johansen fikk to uekte barn med samme kvinne på 1940-tallet.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Finner ingen forbindelse mellom mødrene Danielsdatter. De hadde forskjellig far, i følge vielsene. Den eneste forbindelsen jeg har funnet er at ved skiftet etter Karls far Johan Kristian Jakobsen i 1878, var Johan Jakob Johansen (Davids farfar)verge for de umyndige. Men det sier oss i grunnen ikke så mye.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.