Gå til innhold
Arkivverket

[#67695] Emigranter til Amerika


Gjest Kjell Sigfred Reiten
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Sigfred Reiten

Hadde far- Sverre Reiten, og onkel- Jon Reiten, aner som dro til Amerika? De vokste begge opp på Sogge i Romsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Tror du først må oversikt over slekta, og så spørre på spesifikke personer. Vi vet jo ikke hvem som er aner/slekt av Sverre og Jon. :)Husk å få med mest mulig om de personene du ønsker oppslag om. Da er det letter for oss å hjelpe.Sjekk også i emigrantlistene her på DA, om du finner dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Jeg vet ikke helt hva du lurer på, men:Din far Sverre Olsen Soggereiten, f 14.12.1891, g m Karen Hamnes, f 7.9.1903 i Bøfjorden, Nordmøre, 10 barn.Sverre sønn av Ole Arnesen Soggereiten, f 12.7. 1846, g 31.5.1883 i Grytten kirke m pike Ane Johnsdatter Bakke, f 1861.Du finner Ole og Ane sine aner tilbake til 16oo-tallet i Raumadalsfolket av Henrik O. Røvig. Klikker du litt her http://home.weblung.org/raumadalsfolket.html finner du Ole sin slekt under Nora-Devold og Ane sin slekt under Torvig II-Bakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Av en eller annen årsak kommer ikke innlegget opp (feil i hovedløkka), så jeg prøver en gang til.Jeg vet ikke helt hva du lurer på, men:Din far Sverre Olsen Soggereiten, f 14.12.1891, g m Karen Hamnes, f 7.9.1903 i Bøfjorden, Nordmøre, 10 barn.Sverre sønn av Ole Arnesen Soggereiten, f 12.7. 1846, g 31.5.1883 i Grytten kirke m pike Ane Johnsdatter Bakke, f 1861.Du finner Ole og Ane sine aner tilbake til 16oo-tallet i Raumadalsfolket av Henrik O. Røvig. Klikker du litt her http://home.weblung.org/raumadalsfolket.html finner du Ole sin slekt under Nora-Devold og Ane sin slekt under Torvig II-Bakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.