Gå til innhold
Arkivverket

[#67700] Ludvig Larsen, Rogaland


Gjest Ann-Kristin A. Bjørnvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Kristin A. Bjørnvik

Flere som kan hjelpe..?? Trenger forsatt hjelp til å finne etterkommere etter Ludvig(k) Larsen(son,ssen,sson). Mormor(datter)vokste opp med en stepappa(Verma i Rauma), og kjente aldri den genetiske pappaen(Ludvik).Ludvik Larsen: Født rundt 1900. Var i romsdalen på jernbanearbeid da han traff min Oldemor. De ble gravide m min Mormor, men fikk ikke gifte seg. Han dro da etterhvert til Rogaland og giftet seg med en lensmannsdatter, og de fikk 5 barn, 1 jente(Astri), og 4 gutter. Ludvik hadde 1 bror som hette Oskar, og 2 søstre( Signe og Anna) Dette er desverre alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Har du funnet henne (Oddveig) i kirkebøkene for (Grytten) ? Hva er det i såfall registrert om foreldrene der ? Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

HeiLegger inn lenke (håper jeg) til en annen debatt som handler om samme familie LenkeSå da kan vi unngå at det letes etter det samme som allerede er blitt funnet ut:-)mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Her prøver jeg et skudd helt i blinde. Tenkte at siden han flytta tilbake til Stavanger, så kunne han være født der. Fant en født i Stavanger i 1899.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er to Ludvig Larsen som er begravde i Stavanger som er f.1899(ingen f.1900).Ludvig Larsen f.18.10.1899-29.03.1955, denne karen er eg ikkje istand til å finna i FT1900 (har prøvd heile landet), men finnes kanskje nokon som klarar det og :-).Ludvig Larsen f.29.09.1899-03.03.1983, den siste hadde tittelen 'butikkbestyrer', det er sikkert den same som du har funne Bjørg, sidan f.datoen stemmer. Veit ikkje om det er sannsynleg at jernbanearbeidaren har 'stege i gradene' og blitt butikkbestyrer?No er det jo ikkje sikkert at han budde i Stavanger, men me skal vel klara å finna ut av dette, trur eg :-))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Kristin A. Bjørnvik

Ut fra mormor sin dåp i Grytten, så skulle faren visstnok være født i 1899, men d var alt jeg fikk vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Ann-Kristin :-) Lenka som Laila la ut var nok for å visa den andre debatten du starta om forfedrene dine.Dette for å forhindra at nokon set igong og leitar etter noko du allereide veit.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Yess :-)) Ludvig Larsen er oppspora :-) Her er lenke til FT1900: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f00529&gardpostnr=619&personpostnr=4119&merk=4119#ovre>LenkeIkkje rart at det har gått nokre timar bort i å leita etter LU...LA...,(Ludvig Larsen) utan å lukkast, når han faktisk heiter OLAU.... i FT.Her er dåpen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Vigsla til Olaus Larsen og Anne johannesdtr.LenkeGifte i Brandbu krk. (Gran) i Oppland fylke.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

HeiSå bra du fant ham Mariann. Man kan fort bli lurt av etternavnene på denne tiden. Ikke alle det står noe på heller:-)Men jeg lurer på hva som gjør at denne Ludvig er den rette. Ser ikke umiddelbart at det må være denne karen, er det noe jeg overser?mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Ja, eg synst det var nesten litt utrulig, men eg trur det er rett.Iallfall: grunnen til at eg er sikker på at dette må vera rett byrja her: LenkeDersom denne lenka virkar no, så skal det vera til ein debatt på Dis-Norge om jernbanearbeidaren Ludvig Larsen, f. omkring 1900, bs. i Stavanger...Eg skreiv rett og slett Ludvig Larsen på 'Kvasir', og der var det eit tema på Dis-Norge som kunne minna ganske mykje om same mann som Ann-Kristin leita etter.Eg ringde til Anja igår kveld, ho meinte at nei dette var sikkert feil, og det var ingen som heitte Astri, og han var ikkje gift med ei lensmannsdotter(det er nok mormora til Ann-Kristin som hugsa feil), så ho trudde ikkje det kunne vera rett. Men ho kunne iallfall bekrefta at det var oldefaren hennar som var f.18.10.1899 og som døydde i Stavanger 1955.Javel, tenkte eg, får ikkje gje opp :-)Det gjekk kanskje 10 min. så ringte telefonen, det var Anja igjen, ho kunne fortelja at det i familien hadde vore snakka om at Ludvig hadde ei dotter busett i Nordland, område Sandnessjøen :-)))Difor er eg overtydd om at dette er den rette Ludvig :-))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

PS: sjølvsagt ikkje berre på grunn av at det i Anja sin familie var snakka om dette, men også avdi historiane i familiane passar saman, sjølv om ikkje alt stemte :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei igjenDet er jo helt fantastisk:-) Litt av et detektivarbeid du har gjort, imponerende.Var bare litt nyskjerrig på hvordan det hang sammen:-)mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ja, det var svært moro igår kveld når eg kunne ringja Ann-Kristin og fortelja dette :-))Venleg helsing Mariann. PS:kanskje det ligg litt i slekta å vera detektiv, eg er ganske nær slektning av ein ikkje ukjend etterforskar, kven det er kan me ta ved eit seinare høve :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.