Gå til innhold
Arkivverket

[#67716] Tyding av Kirkebok for Borge i Lofoten


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. I Kirkebok for Borge 1821-1843 side 530 nr 2 år 1838 Permanent sidelenke: Lenke Foreldrene til Roland. Jeg klarer i lese farens navn til Niels Carlsen, men navnet til moren er jeg usikker på.Hva betyr det ovenfor: Aar 1838 paa 22 de søndag etter Trinitatis? mvh.Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Per (1): Teksten fortsetter på høyre side av kirkeboka, og da blir det sammenheng i den: 'Aar 1838 paa 22de Søndag efter Trinitatis bekræftedes i Borge Kirke i deres Daabs Pagt' - betyr ikke annet enn at de følgende ble konfirmert i Borge på den nevnte søndagen.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Ann-Mary og Else. Tusen takk for hjelpen. I (5) Når det gjelder å tidfeste dato for konfirmasjon (Lenke (1)) er jeg litt usikker. Teller man søndager gjennom året kommer man fram til i juni.? mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Ann-Mary og Else. Tusen takk for hjelpen. I (5) Når det gjelder å tidfeste dato for konfirmasjon (Lenke (1)) er jeg litt usikker. Teller man søndager gjennom året kommer man fram til i juni.? mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ifølge kalenderprogrammet 'Dage', falt 22. søndag etter Trin. på 11. november i 1838.Måneden juni er ikke nevnt i lenken til konfirmasjonen, så jeg forstår ikke helt hvor det kommer inn, Per?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Else. Tusen takk. Det var nok min regnemåte som var feil. Kalenderprogrammet 'Dage' har jeg ikke hørt om. Kan du gi meg et tips? Mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.