Gå til innhold
Arkivverket

[#67734] Sidsel Johansdatter Bergumshagen


Gjest Peder Stenslie
 Del

Recommended Posts

Gjest Peder Stenslie

Jeg prøver å finne ut opplysninger om denne kvinnen. Jeg fant hennes konfirmasjon i kirkebøkene til Faaberg i Oppland. Alt vanlig står der, men helt på enden er det noe ekstra. Under anmærkninger står det 'se 1900, (?)ol. 305, (ur?) 14! Jeg har lyst til å finne ut hva dette betyr.Jeg tror ikke at jeg kan lime inn en lenke her. Jeg kan prøve men jeg tror at det bare forsvinner.LenkeMen her er en beskrivelse av siden.Under kirkebøkene for Fåberg i Oppland.Fåberg / Fåberg: 1879-1898, Ministerialbok, side 172Sidsel Johansdatter kommer som nr. 2 på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ville jo trodd samme kirkebok, men det kan ikke stemme her. Jeg har sett litt på krk.bøkene, men finner ingen som kan passe inn. Om jeg nå ikke husker feil så var vel kirkeboka du la inn en ministerialbok, mens de som er fra 1900 er klokkerbøker. Kanskje det kan forklare noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Stenslie

Da jeg først så det lurte jeg på om det hadde noe med hennes utvandring å gjøre. Vi prøver å finne ut akkurat da hun forlot Norge. Vi vet at siste gang hun er nevnt i kirkebøkene er 1898 og forstår at hun giftet seg i Amerika i 1900.Jeg skal undersøker litt i klokkerbøkene.Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn H. Christiansen

Under Emigrantprotokollen fra Oslo den 4.5.1900 står det oppført 2 stk. Sidsel Johansdatter som reiser til New York. Begge er 26 år, begge er fra Øyer. Muligens dette er den du søker.Jørn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Stenslie

Ja! Det var henne.Mange tusen takk!Det var flott å få vite. Så hyggelig at du kunne hjelpe meg.Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.