Gå til innhold
Arkivverket

[#67756] Brukerundersøkelse av Digitalarkivet


Gjest Anette Skogseth Clausen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi har laget en spørreundersøkelse for brukerne i Digitalarkivet. Vi håper så mange som mulig tar seg tid til å svare, det skal ikke ta mange minuttene. Resultatene vil blir publisert, samtidig som vi vil studere svarene deres nøye og bruke dem i det videre arbeidet med utvikling og forbedring av nettsidene og tjenestene.Undersøkelsen er anonym:https://www.questback.com/arkivverket/digitalarkivet/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg heller får den ikke til å virke slik den står der. Den er svart og ikke blå. Men om jeg skriver den av så går det bra. Det eneste er at jeg ikke kan gå tilbake en side som det står i skjemaet for da mister jeg alt jeg har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Presisering: Lenken var heller ikke direkte klikkbar for meg, men jeg kopierte den og limte den inn i adressefeltet. Da gikk det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

For min del en stor mangel i spørreundersøkelsen. Det spørres etter hvilken tjeneste man bruker mest. For tida bruker jeg mest tid på de skannete pantebøkene. Men det alternativet var ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg hadde ingen problemer med lenken, men etter at jeg svarte fikk jeg opp dette'PAge can not be found', så jeg vet egentlig ikke om det jeg svarte når frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Et av spørsmålene er hvor lang tid man brukte siste gang. Hvordan defineres denne tidsperioden?PCen min bruker noen millisekund på å laste ned en side, som kan bli stående på skjermen min i timer før jeg leser innholdet. Det kan godt hende at jeg i løpet av et døgn gjør 10 oppslag, kanskje med en time/halvtimes mellomrom, kanskje bruker jeg et minutt eller to minutter hver gang.Jeg tviler på at det er mulig å komme opp med en meningsfull og matnyttig definisjon av denne tidsperioden som passer for alle, og vil nok ta resultatet av dette spørsmålet med en meget stor klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Vi burde vel få ei melding om at svaret vårt er motteke. Elles må vi vel gå ut frå at så ikkje er tilfelle. Også eg fekk ei eller anna form for feilmelding då eg sende svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Kom opp feilmelding etter eg hadde trykt på send ja, men først kom det opp en takkemeld. så da rekner eg med at svaret er komt gjennom. Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Hansen

Jeg har svart nå for ett minutt siden. Ingen problem å komme inn, fikk takk når jeg var ferdig. Mulig det er problemer når det blir for mange som forsøker på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Fikk også takk før det kom feilmelding. Men regner med at det er ok, siden takken kom opp først.Eller sier jeg meg enig med (9) og (15).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guri Dragseth Brekke

Alt gikk greit her også.Synes dette er en flott måte å logge brukernes behov på, og håper mange tar seg tid til å delta. Nå får vi bare vente i spenning på hva denne undersøkelsen vil gi oss av ev. 'gode og fornuftige' forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Først av alt, tusen takk til alle dere som har svart. Det er kommet inn over 500 svar allerede!Takk for innspill til undersøkelsen. Det er veldig beklagelig med feilmeldingen dere opplever. Såfremt dere har fått takke-meldingen, skal vi ha mottatt svarene. Det er kommet over 500 svar allerede og det er veldig gledelig.Vi har ikke valgt å ta med skannede pantebøker i denne omgang, tjenesten er fremdeles i prosjektfasen og ikke ferdig utviklet. Når den er ferdig, håper vi å kunne plage(?) dere igjen med en ny undersøkelse.Mht. tidsbruk så håpet vi å få et svar for hvor lenge en var aktiv av gangen, ikke nødvendigvis hvor lenge nettleseren var åpen på en av våre sider, det er noe vi kan få logget fra serveren. Noen er raskt inne mange ganger om dagen, andre setter seg til rette og tilbringer en time eller mer i Digitalarkivet med leting i kirkebøkene, søking i databasene, debattforaene osv. Så her håpet vi å finne ut hvem det er flest av. Ettersom det er vanskelig å si hvor lang tid en bruker i gjennomsnitt, så valgte vi en løsning hvor dere skal oppgi tidsbruk for siste gang dere var inne på nettsidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er kommet inn 889 svar til nå i undersøkelsen, tusen takk alle sammen!Løfter debatten opp i håp om enda flere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Nå er det også lagt ut en brukerundersøkelse for Arkivverkets lesesaler i Oslo, Bergen og Trondheim. Vi håper de som har besøkt disse lesesalene, om så bare en gang, vil ta seg tid til å svare på undersøkelsen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.