Gå til innhold
Arkivverket

[#67763] Oppslag Furnes vielse 1953


Gjest Anne Strande
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Strande

Hei Er det noen som har tilgang på kirkebok for Furnes, vielser 1953.Jeg trenger alle opplysningene rundt vielsene som var den 21. februar 1953 i Furnes kirke, Hedemark.Håper noen har tilgang til kirkeboka. :)Vet at jeg kan ta kontakt med kirkekontoret, men det tar ofte så lang tid...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg er redd du må ta kontakt med kirkekontoret, da kirkebøker og klokkebøker er sperret i 60 år etter at de er utskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Strande

Men, det ligger lysninger på nettet som er nyere denn dette. Finner mine egne foreldres vielse fra 1956 for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det synes jeg var merkelig. Finner du vielsen til dine foreldre altså?Jeg mener det er 60-års grense ETTER at boken er utskrevet. Det vil si at hvis boken ble påbegynt i feks i 1950, og ikke utskrevet før 1970, så vil ikke boken bli frigjort før 2030.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Strande

Det er jeg som er upresis.Er kjempefornøyd med lysning også...:) Men, nå har jeg sendt forespørsel til kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.