Gå til innhold
Arkivverket

[#67769] Nils Danielsen f. 04.07.1846, Sverige


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

sønn til Daniel Engebretsengift 28.10.1876 i Kråkstad, Akershus, med Alette Johanne hansdatter.De bor i 1900 på Østlid i Kråkstad, Akershus.Hvem var denne ungkarl/ tjenestedreng fra Sverige, jordarbeider i 1900? Hvor var han fra?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulla Bagge

Hej Erling!Jag sökte på scangen och såg att det skulle finnas en Daniel Engelbrektsson som gift sig 1834 28 dec. i Sillerud.Kollade därefter födelseboken i Sillerud och ser man på.. ! där finns:Nils född 4 juli 1846 med föräldrarna Daniel Engelbrektsson och hustru Maria Nilsdr, 33 år, i Höghult. Kan du följa honom själv och se om det är den du söker? (Sillerud C:10 s159, gid 523.21.42900) Med vänlig hälsning Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jo, Ulla, jeg kan nå lete litt mer selv, siden jeg finner familien gjennom SVAR sitt arkiv(Sillerud forhørsboken 1841-1849 side 163, fol. 177, vil da være mitt utgangspunkt.Skal på jobb nå, ha en god dag, alle ihop!)Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.