Gå til innhold
Arkivverket

[#67775] Arne Larsen Rye f. Buskerud


Gjest Joy Sundrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Joy Sundrum
Lenke Kan noen hjelpe meg for å lese hvor foreldrene bor? I Amerika er han Arne L. Rye. Det er mange fra Rye gården i Nord Aurdal. Kanskje flytte han til Rye senere, men ble født i Nes, Buskerud. Foreldrene er Lars Arneson og Mari Iversdtr. Jeg kan ikke lese ordene etter navnene deres. Takk på forhånd. Joy Sundrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Jeg synes det står Ungk. Smed Lars Arnesen fra Christiania, over Christiania står det Rusmoen i Soløer, pige Mari Iversd. Martheplads. Trolig står det begges 1ste leirmål.Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joy Sundrum

Takk, Roger og Lars at dere fant Arne Larsen. Jeg håpet at opplysninger skal vise en lenk til Rye i Nord Aurdal, Valdres, siden mannen jeg ser etter er Arne L. Rye i Amerika. Det var mange fra Nord Aurdal in Lyon fylke, Minnesota 1880-1920 og han er en. Men jeg fant ham ikke i Aurdal kirkebøkene. Jeg lurer på hvorfor han har surnavnet Rye. Mer å se etter! Takk, Joy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hvis det er riktige Arne som emigrerer (4) så er han smed. Og smeder reiste gjerne rundt og arbeidet mange steder. Jeg finner kanskje samme Arne i Ullensaker i 1875 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joy Sundrum

Mange takk, Lars. Ja, Arne var en smed i Minnesota! Jeg tror Arne Larsen Rye ikke er i slekt med meg, men nå kjenner jeg det. Det var mange fra Rye, Nord Aurdal i Lyon fylken så jeg lurte på om alle var i slekt med hverandre. Takk for hjelpen. Joy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.