Gå til innhold
Arkivverket

[#67807] Oppslag i bygdebok for Fusa, Hålandsdal og Strandvik III, Mehus ca 1650


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen har tilgang til nevnte bok, trenger jeg hjelp til et oppslag på gården Mehus.Herborg Pedersdtr. skal være født rund 1648. Hun giftet seg første gang 02.07.1669 med Ole Mortensson Orre, og andre gang 21.06.1674 med Torben Larsson Orre/Bru.Ved manntallet i 1664 finner jeg ingen Peder på Mehus, men to Pederssønner i ung alder. Nå lurer jeg på om dette kunne være brødre av Herborg, og i så fall hvem var foreldrene?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Peder Pedersen d. 1665 1g. NN 2g. Lizbet. Barn. a) Baard f. 1652 1g. 1682 Kari Eivindsadtter Henanger 1648-1684 2g. 1685 Marita Olufsdatter.Busett Henanger og Svinastein b) Peder 1658-1672 c) Kristi ug. d) Marta g. 1680 Nils Johnson Mundheim 1655-1777 (utrulig gammel i såfall) e) din Herborg f) Inger g. 1718 Anders Andersen Mehus f. 1692 son til husmann Anders Jacobsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Oddvar for hjelpen. Da var det Herborgs brødre, Baard og Peder, som befant seg på Mehus i 1664. Spørsmålet nå blir jo om Herborg er fra første eller andre ekteskap.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.