Gå til innhold
Arkivverket

[#67825] Skifte Kinn/Førde registreringar i kirkebok 1812.


Gjest Egil Russøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Russøy

Eg søker informasjon om Marta Oline Nielsdtr. f. 1788 i Naustdal. Spørsmålet er knytt til bustad.I 1810 dør faren Niels Olsen (Ullaland) i Batalden, og er gravlagd der. Er det oppgitt bustad på Marta i skifte? (Skifte kan være i Naustdal (Førde)).I 1811 dør mora Gjø Olsdtr. Ullaland (gravlagd 19. mai) i Naustdal. Er det oppgitt bustad på Marte i Skifte.Så eit oppfølgingsspørsmål: 8. sept. 1811 er ho oppgitt som fadder på datter til broren i Batalden. Ho har då oppgitt bustad Batalden.I 1812 er ho oppført som forlova i Naustdal (30. august) med Johannes Andersen frå Stoksneset i Batalden, og dei er oppført gift 22. november i Naustdal. (om lag midt på høgre side) Permanent bildelenke: Lenke Ho er her oppført med Ullaland, men eg er usikker på om dette er fødestad eller bustad.5. juli 1813 er ho igjen fadder for ei datter av broren i Batalden, og ho er då oppført med bustad i Stoksneset i Batalden.Spørsmålet: Når det gjeld stedsregistreringar knytt til forloving/ekteskap, er dette fødestad eller bustad? Kan forlovinga/giftemålet ha funne stad i Batalden, sjølv om det er registrert i kirkeboka for Førde? (Eg skjønar ikkje kva dei skulle inn at til Naustdal etter, all den tid at dei begge hadde den gjenlevande familien sin i Batalden, då bort sett frå hennar halvbrødre i Naustdal). Eg har ikkje funne giftemålet reg. i kirkeboka i Kinn. Litt usikker på om det er råd å svare beint fram på desse spørsmåla, men eg er glad for dine innspel.Dersom ho budde i Naustdal ved mora sin død, kan eit alternativ sjølvsagt være at registreringa ved den første barnedåpen var feil, og at ho då berre midlertidig oppholdt set i Batalden etter at mora var død, men ikkje flytta dit før etter at ho blei gift.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi finner skifte etter Jø Olsdatter Ulleland, begynt 8. juli 1811, sluttet 8. november 1811 i Førde. Hun hadde etterlatt seg fire barn fra to ekteskap:Morten Bertelsen, Marie Bertelsdatter, g.m. Bertel Rasmussen Ulleland, Bertel Nilssen, myndig, og Marthe Nilsdatter, 22 år, formynder svogeren Bertel Rasmussen Ulleland.Det står ikke bosted for Marthe, men det er nærliggende å tro at hun har vært på Ulleland, siden både moren og formynderen bodde der, og siden det ikke står noe om hvor hun bodde eller tjente.Jeg finner ikke skifte etter Nils Olsen Ulleland.Jeg antar at de bostedene presten oppgir er de han har fått oppgitt. De kan like gjerne gi opplysning om hvor de var hjemmeværende, som hvor de faktisk oppholdt seg.Vielsen i 1812 i Naustdal kan godt ha funne stad hos vergen, som var den som skulle stå i foreldres sted, som i tillegg var svogeren hennes, og som skulle oppbevare hennes eiendeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.