Gå til innhold
Arkivverket

[#67852] Hvor i Stjørdal/Hegra.


Gjest Janne Anita Aasvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Janne Anita Aasvik

I sommer får vi besøk av fjerne slektninger fra USA. Har tenkt å vise dem hvor noen av anene kom fra. Trenger derfor hjelp fra lokalkjente i Stjørdal/Hegra, til å finne ut hvor Husby (Sverk Joensen) [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=34&filnamn=f18011714&gardpostnr=20&personpostnr=442&merk=442#ovre>Lenke og 'gierdet' under gården Trøite lå.(Torsten Olsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Inger Skurdal

Ad. Torstein Olsen, I Hegra Gårds- og Slektshistorie,utgitt av Hegra Historielag i 2004, bind I, side 256, har du Torstein med aner og etterslekt og bak i boka er oversiktlige kart. Det er to bind og de kan fjernlånes på biblioteket. Kanskje greit å ha før gjestene kommer:-)Jeg er selv etterkommer etter 'Jon i Trøtten' levde i 1535 da han var lagrettemann.Skal se om jeg finner noe på den andre lenka også.mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Anita Aasvik

Takk for tipset, Aud Inger. Der vil jeg kanskje også finne tilbake til Jon i Trøtten... Jeg har ikke kommet lenger tilbake enn til Torsein Olsen Trøitesbakken (f ca 1747)Janne Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Husby ligger ca. 1 km. rett øst for Stjørdal sentrum. Det foregår en del anleggsarbeider i området, så det anbefales å spørre seg frem når man er i området.Jeg kan være behjelpelig med guiding hvis det passer så. Selvfølgelig vederlagsfritt.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Anita Aasvik

Takk til Odd Annar for tilbud om guiding. Det kunne vært nyttig. Kan vi komme tilbake til det når det nærmer seg?Janne Anita.janne.anita@bluezone.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.