Gå til innhold
Arkivverket

[#67858] Fra Gjøen til Fyn i Danmark


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Skiftet etter Hans Engelsson Gjøen nevner blant annet dette: 'Skiftet etter Hans Engelsen er datert 29. mai 1777 og nevner enke Giertrud Elisabeth Nyegaard og barna:1) Jacob Hansen, død, sønn Nicolay Jacobsen, død, sønn Johan L. Nicolaysen, Nyborg, Fyn'Jacob født 1713, nede til høgre: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11614&idx_id=11614&uid=ny&idx_side=-40>Lenke Hvordan havnet hans barnebarn på Fyn?Jeg har prøvd meg på FS og der finner jeg følgende som kan passe med navna over.Ble han gift i Danmark med Sidsel Kristine Nilsdtr 1/1-1743? LenkeKan det være sønnen Nikolay som er født her? 24/10-1743: LenkeKan det være Johan Ludvig Nicolaysen som er døpt her? LenkeParents: Father: NICOLAJ JACOBSEN Mother: MARIA ELISABETH REUSSDette paret ble gift 31/10-1766: LenkeEn søster:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Skulle vel ha lagt til at dette gjelder Jacob Hansen Gjøen fra Hålandsdalen i Hordaland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nå har jeg vært inn på KB for Holmen. Jacob Hansen var matros i 18. compani da de døpte sønnen i 1743.Nicolai var matros i 20. kompani da han giftet seg i 1766 og da de døpte sønnen i 1767. Mange Reuss var faddere da, så hun var trolig av Reusserne i Kbh / Danmark.Der er ingen ting som ellers forteller noe om hvor Jacob kom fra. Vielsen i 1743 var ikke i Holmen krk.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Takk for det, Arnfrid. Med like navn i 3 generasjoner, vil jeg tro at det er Jacob fra Gjøen.Det var rart med vielsen i 1743, for det skal jo være kopi fra kirkebok ettersom jeg forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

FT 1787 for Svendborg amt, Vendinge Herred, Nyborg sogn ligger på nettet. Jeg finner ingen som kan minne om Johan Ludvig, men også han kan jo være død i 1787.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Takk for at du sjekket. Ja, det kan hende eller og var han et annet sted. Det blir nok vanskelig å få dette sjekket, med mindre det står noe da han Jacob giftet seg.Det er ikke skannede kirkebøker etter hva jeg forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.