Gå til innhold
Arkivverket

[#67860] laurentze severine zimmermann, hvem kan tyde dåpen?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hun var gift med Andreas Eggert Zimmermann. I 1857 melder hun seg inn i Chr.Men. i Skien, da oppgitt døpt 17.20.1784. Folketell 1865 oppg. f. i Jølster sogn.Her er altså dåpen, øverst t.h.Noen som kan tyde denne skriften for meg?Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11524&idx_id=11524&uid=ny&idx_side=-132>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHvem var hennes foreldre? Noen som kjenner til denne Fabricius-grenen?Hun bor hos en tante i Bragenes i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Ved dåpsinnførselen står det at det var ''min Datter'' som ble døpt, så du må finne ut hvem som var prest i Jølster i 1784, og da har du nok Laurentzes far. Blant fadderne var også ''min Sviger Fader'', men jeg er litt usikker på navnet hans - står det Ole Finde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fant dette:Familien Zimmermann: Stiger Johan Just Eggert, Kongsberg (innvandret fra Flensburg) g.m. Malene Marie Zimmermann (fra Drammen). Sønn: Fredrik Eggert Zimmermann f. 1790 d. 1863 g.m. Agnete Rugtvet. Deres sønn: Andreas Zimmermann f. 1834 d. 1900, skibsfører, senere kjøbmann i Porsgrunn g.m. Lene Marie Johannesen f. 1852 d. 1930. Deres sønn: Albert Zimmermann f. 1891, ingeniør ved Det norske Veritas, Oslo, ugift. En bror av Fredrik Eggert Zimmermann, Andreas Eggert Zimmermann var forvalter ved Sykehuset på Osebakken. Han var g.m. Laurentze Severine Fabricius se G.Pgr. s.159. Deres sønn var Johan Zimmermann (se brmnr. 60).Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit
Lenke Presten het Søren Christian Fabricius f i Larvik 4/3-1732 gm Anna Mathea Førde.her står alle barna oppgidt deriblant Lorenze Severine 1784 g i Drammen med Andreas Zimmermann.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.