Gå til innhold
Arkivverket

[#67873] Bronken i Hedmark?


Gjest Bodil Ed Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Ed Iversen

Jeg leter etter en Gunder Arnesen som skal ha bodd på et gard som heter Bronken i Solør? Han er gift med Berthe Andersdatter og de får en datter Anne Marie i 1801, det står i bygdeboka for Romedal, bd.2. Her stopper det, for jeg finner ikke ut hvor Bronken er og hvem hans fopreldre er. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

I solør ligger det ikke noen gard som heter Bronken, men i Våler lengst nord nær grensa til Elverum ligger Broketorpet som kanskje har blitt kalt Bronken av og til. På den andre siden av grensa i Elverum ligger det flere garder som heter Broken. Jeg trenger litt mer tid for å lete, men jeg tror at de personene du omtaler er omtalt på trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Jeg har funnet igjen Bronken i Slækt & SLEKT, medlemsblad for Solør Slektshistorielag nr 2 2006. Der står det nevnt en Gunder Andersen f 1791 gm Berte Andersdatter f 1782. Det er påfallende like navn, men ikke helt like og de passer ikke helt aldersmessig. Kan du fortelle hvor i Romedalsboka 2 du fant opplysningen, eventuelt noen andre opplysninger om Gunder og Berte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Aner du hvor de er i 1801. Jeg finner ingen Gunder Arnesen som er gift med Berthe Andersdatter. Hvor ble datteren født ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Paret Sverre viser til får ei datter Anne Maria på Bronketorpet, Våler, men det var i 1818.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Ed Iversen

Oi! Jeg ga feil opplysning om Anne Marie, hune er født i 1818! Da er det vel det paret Sverre har funnet.Opplysningene om Anne Marie fant jeg i Romedalsboka bd.2, hun bodde som gift på Myrberg i Romedal. Hvor fant du opplysningen om fødselen Arild? Takk for at dere hjelper meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden Gunder var fra Bronken u/Braskestad så vil jeg tro at dette er Gunder i 1801. Det er en Berte Andersdt. som passer i alder som også er tjener på samme gård. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.