Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Sveinung Eide

[#67879] Ministerialbok Hosanger (Hordaland) 1766-1793

Recommended Posts

Guest Sveinung Eide

Trur det må vere ein funksjonalitetsfeil når det gjeld lista over fødde og døypte 1794. Lista opnar på side 29b-30a. Venstre halvdel av sida er blank, og på høgre delen finst døypte i tida 26. desember 1793 til 21 februar 1794. Om eg klikkar på sida, eller på pilen 'Neste side', kjem same sida oppatt. Om eg derimot skriv inn '30b-31a' i sidetalsvindauget, kjem denne sida opp, og derifrå fungerar sidebytet normalt.

Guest Mette Værnes

Hei SveinungJeg går ut i fra at du mener kirkebok MINI-A3 for Hosanger, 1793-1811. Der er samme oppslag - fol. 29b-30a - filma, skanna og indeksert tre ganger. Det som skiller dem er lyssettinga under filminga. Jeg ser at dette er en gjennomgående greie gjennom hele kirkeboka - at samme oppslag er filma og tilslutt indeksert både 2 og 3 ganger. Man kunne selvsagt ha indeksert kun ett av oppslaga her, plukka ut det beste av dem, men den som har indeksert boka har tatt med alt noe som i seg selv ikke er feil. En re-indeksering av boka kan allikevel gjøres, men foreløpig blir ikke det en prioritert oppgave. Mvh Mette Værnes

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.