Gå til innhold
Arkivverket

[#67886] Hjelp til tyding: Hans Jørgen Skjefstad Jørgensen f.1730


Gjest Aud Inger Skurdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Inger Skurdal

Viser til tema 65910 der jeg har fått flott hjelp.Nå prøver jeg å 'bevise' at 'min' Hans fikk datteren Siri Hansdtr. i 1761.Hun er ikke nevnt i skriflige kilder, men jeg har funnet dåpen hennes. Nr. 14, 1766[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17028&idx_id=17028&uid=ny&idx_side=-19>LenkeJeg går ut fra at hun er et 'ekte' barn, når det ikke står annet i kirkeboka?Er ikke så dreven i metoder, så for meg blir det finlesing av kirkebøker for å dokumentere det jeg alt har. Han var gift tre ganger og med dette funnet er alle forlovelser og vielser på plass.Gift I 1761 m Siri Oldtr Skjefstad, Leinstrand, Tr.heimII 1773 m Ane Olsdtr Skjefstad, Leinstrand. Tr.heimIII 1776 m enke Gjertrud Nielsdtr. Sundet, Hølonda, Melhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

1766 Dåp og introdusering14 Dom XVta(7.sept) Hr Hans Com 23 døbt Hans Jørgen Schjefst: Siri --- Festo omn Sanct (1.nov): Hr Hans Com 33, intr Anders Lundes og Jørgen Schjefstads qvinder(1761) VielseHans Jørgen Skiæfstad Siri Olsdtr ibidem. Arve Skiæfstad, Erich Melhuus Nov 29 Jan 10de 1767Betviler at datteren Siri ble født i 1761 og døbt i 1766, men det var vel ikke det du mente.Mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Dåp1762 Domin: 23tia p.Trin (14.nov.) Friis:b:18 Hans Jørgen Skjærstads g: Jørgen, t: Lars Rødde, Ole Skiæfstad, Jver Lars Rødde, Maren Skjærstad, Jngebor Pedersdttr HaugenLøverdag d 11te Dec Hr. Klbrg..introd --- og Hans Jørgen Skiefstads qv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Inger Skurdal

Tusen takk, igjen:-)Selvfølgelig ble det en skrivefeil, Siri F. 1766.Nå tror jeg det er trygt å anta et Siri Hansdtr f.1766. min ane er datter av Hans Jørgen Skjefstad(Sundet).Takket være all hjelp her inne her jeg kommet 4 ledd lenger bak.mvh Aud Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.