Gå til innhold
Arkivverket

[#67888] Gullsmed Christopher Linde, Bergen død 1766


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiNoen som har kjennskap til hva som skjedde med barna videre ?Iflg. Sollieds skifteprotokoller var det flere barn, bl.a. Maren, som jeg er interessert i.LenkeEn Maren Christoffersdatter fra Bergen vies i Ålborg 1807 til Christoffer Willi Poufler (eller Paufler) f. 1770 og de skulle etter sigende være flyttet til Bergen.Jeg har ikke funnet spor etter dem og den eneste Maren Christoffersdatter er denne datteren til gullsmed Linde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Ser ut som Christopher var gift 2 gonger. først i 1754, og så i 1761: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=3085&merk=3085#ovre>Lenke LenkeMaren giftar seg i 1787: LenkeBerthe Malene gift i 1789: LenkeNicolai (Nicolaus) gift 2 gonger i 1787 og 1801: Lenke LenkeDen første kona til Christopher døydde i 1760: Lenke Den andre kona døydde i 1772: Lenke. Finn 3 døde born i 1760, 1764 og 1772. Dei er diverre ikkje nemd med navn: Lenke Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk, Elin!Da var det ikke hende (sukk), men en negativ bekreftelse er jo også positivt i den forstand at man da har kommet et steg lengre.Jeg tror faktisk ikke at jeg greier å finne de personene i Bergen. Kildene for opplysningene om at de dro til Bergen er også usikre. Ikke noe skriftlig, bare 'det fortelles i familien'.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.