Gå til innhold
Arkivverket

[#67893] Vielse i Kristiansand 7/8 1807. Ektefellenes opphav?


Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

Sven Biørnsen Strengenes og Anna Catharina Jeansdtr. får en rekke barn i Kristiansand (1736, 1737, 1738, 1741, 1746...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

En aldri så liten pussighet:Verken Thorkild Olsen Rønning eller kona Anna Catharina Olsdtr. Berg er å finne i ft 1801 for Kristiansand. Heller ikke Andreas Thorkildsen eller noen av brødrene. Jeg kan i hvert fall ikke finne dem - heller ikke i Oddernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg finner heller ikke noen i FT og derfor begynte jeg å lete blandt de døde. Merkelig greier.Må si jeg var heldig da du nevnte navnet Jean, for nå fant jeg ut noe mer om min slekt.Vel, jeg fortsetter å lete litt til.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

En av forloverne for Andreas Thorkildsen Rønning og Anne Dorthea Mortensdtr. var en Peder Sullestad (se innlegg 14). Jeg registrerer så at Peder (Olsen) Sullestad også er fadder for flere av Andreas' og Anne Dortheas barn.Følgende dåp blir derfor interessant:18. november 1809 (født 4. nov.): Petronelle. Foreldre - 'Serg.(?) ved Artill.' Peder Olsen Sullestad og Helene Elisabeth Mortensd. LenkeDet ville overraske meg om ikke Helene Elisabeth Mortensdtr. og Anne Dorothea Mortensdtr er søstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

'Ungkarl og Sergeant' Peder Olsen Sullestad og 'Pige' Helene Elisabeth Mortensdtr. giftet seg i Kristiansand 21. september 1804: LenkeHeller ikke disse finner jeg i ft. 1801...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Det ville forundre meg om vi ikke har med to søstre å gjøre her. Kan denne Helene Elisabeth i FT være aktuell [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f18011001&gardpostnr=470&personpostnr=3655&merk=3655#ovre>LenkeHelene Elisabeth og Peder Olsen Sullestad får datteren Johanne Marie, som blir døpt 22/2 1805 Permanent sidelenke: Lenke. En av fadderne Anne Cathrine Andersdtr. Kan det være Olsdtr. Berg, som er i live?Ole Martin døpt 20/3 1807 Permanent sidelenke: Lenke. Ingen kjente navn her.Caroline Elisabeth døpt 7/7 1812 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Den Helene Elisabeth Dalen, som er tjenestejente hos Berent Holm i 1801, er avgjort interessant. Jeg legger nemlig merke til at nevnte Berent Holm er blant fadderne ved Ole Martin Pedersens dåp i 1807.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.