Gå til innhold
Arkivverket

[#67897] Krødsherad-Modum, Johan og Mari Bråt(h)en, dødsdato og etterkommere


Gjest Bjørg Hukkelberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Johan Olsen Bråten f 6-2-1874 i Krødsherad g.m. Mari Andersdtr f 22-12-1871 i Krødsherad. Gifta seg 14-6-1895. Når døde de? De er mine oldeforeldre. Hadde åtte barn, der jeg mangler opplysninger om noen av dem. I 1917 er Johan og Mari kommet til Åmot,Modum, der de konfirmerer en sønn. I 1929 oppgir bygdebok at Johan er jernbanestasjonsarbeider. Barna Julie f 19-7-1900, Anton f 30-7-1902, Oskar Martin f 5-5-1914, er de jeg søker opplysninger om. Hvis det gjelder nålevende, epostadr:k-hukkel@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Bjørg Hukkelberg

Løfter opp igjen denne, i håp om at noen nye her ser dette. Ny opplysning er at Anton var banevokter i NSB, Drammendistriktet. Veit at en av sønnene til Johan og Mari bodde på Steinberg, Nedre Eiker på 1950-60-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I adressebok for Buskerud 1950-51 under Nedre Eiker er det en Oskar Braathen, arb. Steinberg og Borghild Braathen, arb. samme adr.Tenkte det kunne stå litt om Anton i bøkene om jernbanepersonell, men det var ikke rart: Drammen distrikt, linjepersonalet, Anton Braaten, banevokter, f.30-7-1902. Tj.ansien. fra 1925, banev. 1937.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Takk skal du ha. Boka har jeg, så det visste jeg. Det kan vel stemme med Oskar. Har møtt han, men greier ikke å huske navnet. Da er det bare Julie igjen. Og dødsdato for oldeforeldra mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.