Gå til innhold
Arkivverket

[#67898] Etterkommere etter Kristian Mathiessen og Henriette Henriksd. , bosatt i Vågan


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Kristian Mathiassen f.1831 på Leka d.1902 i Vågan giftet seg 1872 i Øksnes med Henriette Kristine Henriksdatter f.1851. De fikk 5 barn , hvorav en døde som barn. Jeg lurer på hvor det ble av de fire andre barna : Eline Kristine f.06.04.1876 . Konf. 23.august 1891 i Vågan Mathilde Serine f.05.12.1880. Konfirmert 11.juli 1897 i Leka kirke Henrik Johan f.17.02.1884. Konfirmert 23 juli 1899 i Kvæfjord. Helga Christine f.15.02.1889Jeg vet ikke om familien ble boende i Vågan etter at faren Kristian døde. Jeg vet heller ikke om kona Henriette giftet seg igjen, eller når og hvor hun døde .Håper noen vet litt om denne familienJostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Her er i det minste foreldrene og Helga i folketellingen 1900 for Vågan - selvom fødselsårene ikke stemmer... LenkeK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Ja , det er riktig familie. Årstallene for fødsel er ikke korrekte , men det er rett familie. Bare yngste dattera bor hjemme. De var nok en fattig familie så barna var vel ute i arbeid. . Jeg har funnet yngste gutten konfirmert i Kvæfjord, og ei datter konfirmert på Leka , så de var kanskje spredd over store områder.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.