Gå til innhold
Arkivverket

[#67905] Finne-Grønn sine notater og kildenedtegnelser


Gjest Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Fredrik J. Skjørten

Hei. Er det noen endring i status vedrørende Finne Grønn's notater. Jeg er interessert i hans notater til boken om Slekten Michelet, fra 1919. Der skriver han om fogden Jørgen Nilsen Holst i Heggen og Frøland, bosatt på Herseter i Trøgstad. Han sier uten kildeangivelse at Jørgen Nilsen Holst ble født i Hammelev i Haderslev amt, Schleswig i 1599. Jeg har søkt i både Norge og Danmark uten å komme videre. Jeg håper at Finne-Grønns notater kan inneholde kildeopplysninger om dette. Hilsen, Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Notatene ligger hos NSF, så de må svare på om de er tilgjengeligeJeg har fått enerett på publisering av hans verker av hans etterkommere, men notatene kommer jeg nok ikke til å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrik J. Skjørten

Hei Lars Ove. Takk for klart svar. Jeg skal dra til Lakkegaten en av de første dagene. Dersom notatene er velordnet og greie, bør de sikkert gjøres tilgjengelige på nettet.Hilsen, Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

FredrikGjør det, og samtidig kan du jo også vurdere systematiseringen av notatene. Jeg har litt dårlig erfaring med notater (Hougen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Til Frredrik (28)Etter min hukommelse er Finne-Grønns særdeles uordnet. De finnes i et par kartonger med likt og ulikt. En gruppe startet i fjor, mener jeg, med sortering og ordning av dette men jeg vet ikke helt hvor langt de har kommet. Det vil derfor være hensiktsmessig at du kontakter foreningens kontor og forhører deg litt om det før du tropper opp med for store forventninger.Jeg vet forøvrig at dette og lignende er arbeid foreningen gjerne hadde sett at andre frivillige enn bare styremedlemmer arbeidet med og ryddet opp i. Er det noen som ønsker å gjøre slik innsats er det varmt velkomment. Det vil også kunne føre til publisering av materialet langt tidligere enn vi ellers kan håpe på.Med vennlig hilsen Rune Nedrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.