Gå til innhold
Arkivverket

[#67908] Bygdebok for Ullensaker. Marthe Kristofersdatter.


Gjest Rolf Erik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Erik Larsen

Jeg leter etter event. ekteskap og død/begravelse for Marthe Christophersdatter født i Løten 24.5.1862, konfirmert i Løten 15.10.1876. Foreldre er Christopher Christiansen og Anne Halvorsdatter.I Folketelling 1900 finner jeg gaardsmandskone Marthe Kristofersdatter f. 1863 under gården Lundstangen i Ullensaker. Spørsmålet er om det finnes bygdebok for Ullensaker, og om noen i så fall vil være behjelpelig med å gjøre oppslag for å få avklart hvor denne Marthe kommer fra. Kan det være den jeg leter etter?På forhånd takk for hjelpen.Mvh. Rolf Erik Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det står ingenting her om at hun er født i Løten. Det burde det ha gjort, i og med at det dreier seg om to ulike kommuner i to fylker. Så jeg tviler på at det er rett .Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ivar Sannerud

Dette er ikke den Marthe du søker. Denne Marthe Kristoffersdatter giftet seg 7.mai 1892 mede Hans Gundersen i Ullensaker. Det fremgår av kirkeboka at hun er født på Fladby i Ullensaker i 1863.Mvh. Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Finner din Marthe i Scannede kirkebøker under døpte i Løten.Det står det også en liten merknad under hennes navn. Konf.76, utv.Kjøbenhavn 95 eller 98.Eva:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Larsen

Marthe Christoffersen født i Løten 24.5.1862 er funnet igjen i den danske 'Database over arbeidsforhold for fremmedfødte i Danmark 1812-1914'. Der står det etter politiets notater at hun kom til København 7.9.1898. Hun hadde opphold hos husverten Grosserer Bruun, Jægersborg Alle 31, Københavns Amt. Oppsettet er litt vanskelig å forstå, men jeg oppfatter det slik at hun som tjenestepike fikk oppholdstillatelse/arbeidstilatelse 11.6.1900.Ytterligere opplysninger om eventuelt ekteskap, eventuell retur til Norge, død/begravelse er ikke funnet. Håper at noen kan bistå med opplysninger om dette.Mvh. Rolf Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.