Gå til innhold
Arkivverket

[#67920] Anton Bernard Meeg, f. 1838 i Kristiansund, sine etterkommere?


Gjest Henning Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Andersen

Anton Bernard Meeg f. 1838 var sønn Hans Jacob Meeg, skipsfører og senere fyrvokter på Hitra. Anton Bernard giftet seg giftet seg 1875 i Vår frue, Trondheim med Anna Pauline Dreier. I 1882 fikk paret Marie Antonette født i Kristiansund.Fikk Anton Bernard Meeg og Anna Pauline flere barn, og er det i så fall etterkommere av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

På Vestre Aker kirkegård i Oslo, ligger det begravet en mann med navnet Anton Bernhard Meeg- Andersen f 15-2-1901, d 4-11-1989. Såpass spesielt navn at det kan tyde på slekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Andersen

Nei, jeg har ikke første vielsen hans. Jeg kommer inn på Meegslekten med Anna Pauline Dreier og prøver å kartlegge alle etterkommere av hennes farfar Knud Dreier. Jeg er takknemlig for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Innlegg 2. Sannsynligheten for et slektskap er selvsagt stor. – Men Meeg-Andersen er et navn vi finner på denne familien i Kristiania i 1900 [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f00301&gardpostnr=7699&personpostnr=207617&merk=207617#ovre>Lenke , og det er vel ganske sannsynlig at Anton Bernhard Meeg- Andersen(1901-1989) tilhører denne familien.Margrete Maria Meeg-Andresen (f.1873) er ganske sikkert identisk med den Margrete Maria Meeg som konfirmeres i Kristiansund i 1880 (nr. 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiAnton Bernhard var først gift med Julie Annette Kavli,hun døde i 1874 se dødsfall nr 99 Møre og Romsdal fylke, Kristiansund, Ministerialbok nr. 572A11 (1865-1876), Døde og begravede 1874, side 83. Permanent sidelenke: LenkeHer stå det vel også en dato for ekteskapetMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Herfindal Johannessen

Så vidt jeg kan se står det følgende: nr. 99, Dødsdato: 8 Juli 74, Begravet: 13 Juli 74, Navn: Madame Julie Anette Meeg (født Kavlie) Kone til Handelsborger Anthon Bernhard Meeg, gift 17/10-68. og født 28/1-39. Bosted: Chsund. - Kirkh.Dødsårsak: i Barselsseng, hvorved hun nedkom 2/7 74 med et dødfødt Drengebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Anton Bernhard Meeg f.1838 var altså enkemann da han inngikk ekteskapet 28.nov. 1875 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16357&idx_id=16357&uid=ny&idx_side=-223>Lenke . – Slik at det muligens er flere barn fra Antons første ekteskap enn hun som er antydet i innlegg 6. (NB: Datteren, Margrete Maria ble konfirmert i 1890, - ikke 1880)Det er en agent CHRISTIAN Dreyer Meeg i Parkgt i adresseboka for Kristiansund fra 1913. Om deet er Christian selv, eller eh bror som konfirmeres her (Nederst på siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Andersen

Jeg har dessverre vært litt for opptatt med andre ting, men dette er jo strålende av dere. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. (12) så tror jeg nok bare at venstre og høyre side er forskjøvet 1 linje i forhold til hverandre. Se på linjen over på høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Dødsfallet til en Anton Bernhard Meeg i 1922 Møre og Romsdal fylke, Kristiansund i Kristiansund, Ministerialbok nr. 7e (1916-1930), Døde og begravede 1922, side 68. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Kom tilfeldigvis over dødsfallet til Anna Pauline Meeg 3. aug 1910. MINI Kristiansund/Kristiansund 1901-1916, side 79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Andersen

Tusen takk igjen, man blir litt overveldet av å motta slik'n god hjelp! Opplysningene er lagt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Solveig Håklev

Legger inn denne(mulig du har den fra før)Vielse Christian Dreyer Meeg f.1876 Oslo fylke, Trefoldighet, Ministerialbok nr. III 5 (1900-1908), Ekteviede 1903, side 89. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Andersen

Neida, den hadde jeg ikke og ble veldig glad for at du fant den og delte den med meg. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.