Gå til innhold
Arkivverket

[#67930] Marie Elisabeth Fidgett, gravlagt i Tønsberg


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

På Tønsberg gamle kirkegård finner jeg ovennevnte. Hun er identisk med Marie Elisabeth, f. 1.11.1874 i Sem. Hennes foreldre var Paul Andersen og Ellida Gustava Svendsen, oppholdsted Eg da Marie Elisabeth ble født. Paul og Ellida fikk en datter til, Anna Margrethe, f.16.9.1876. Såvidt jeg vet, emigrerte familien til Boston, USA, der Ellidas søstre, Ingeborg Kirstine og Helene Vilhelmine bodde. Er det noen som kjenner til denne familien?mh Eldar Gundersen 2052 Jessheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Jon Erik Berg-HansenTakk for svarene. Om du ser på vielsen 1874 mellom Paul og Elida 18.1., finner du hennes søster Helene Vilhelmine gift 25.1. Står det noe i Sem & Slagen bygdebok om emigrasjon til Boston? Takk igjenEldar G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Det var jo nesten utrolig at jeg ikke så den vielsen! Bygdeboka sier ingenting om Paul - bortsett fra f.1848.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørn Holt Jacobsen

Jeg kan gi noen opplysninger om Marie Elisabeth Andersen f. 1/11-1874 i Sem. Hun ble gift med gartner John Thomas Fidgett, og de bosatte seg i Essex, England, hvor deres to barn ble født, som var: Doreen Elida Fidgett f.18.09.1905 døpt 15.10.1905 og Paul Georg Fidgett f. 26.04.1907 døpt 21.07.1907. Begge ble konfirmert i Tønsberg, hvor de siden var bosatt. Jeg var kollega av Paul Fidgett i Tønsbergs Sparebank, hvor han ble ansatt i 1929 og avanserte til hovedkasserer. Han døde 13.12.1975 i Tønsberg. Han giftet seg i 1940 med Anna Margrethe Thingstad f. 13.01.1907 på Nøtterøy. De har en sønn som heter Svenn-Erik og er født i 1941.Bjørn Holt Jacobsen, 3145 Tjøme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Bjørn Holt Jacobsen Takk for ditt svar. Marie Elisabeth var kusine av min kones mormor. Derfor min interesse for henne. Min kones mormor flyttet til Boston, til to av sine (og Marie Elisabeths) tanter med familier, som bodde der. Det er i den forbindelse jeg nevner Boston, og trodde at også Elisabeth Marie var en tur 'over there' og ble gift Fidgett. mvh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Bjørn Holt Jacobsen. Hei igjen. Doreen Elida finner jeg gravlagt 1996 på Slagen kirkegård. Hun gravlegges som Doreen Elida Aulie. Vet du hvem hennes mann var, og vet du om de har etterkommere? mvh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Bjørn Holt Jacobsen. Hei igjen. Doreen Elida finner jeg gravlagt 1996 på Slagen kirkegård. Hun gravlegges som Doreen Elida Aulie. Vet du hvem hennes mann var, og vet du om de har etterkommere? mvh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Holt Jacobsen

Hei Eldar Gundersen. Jeg kjenner desverre ikke noe til Doreen Fidget, men jeg tror hennes mann het Isak Auli, men jeg er ikke sikker. Vet heller ikke om de hadde barn. Vennlig hilsen Bjørn Holt Jacobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Robertsen

Doreen Elida Aulie var gift med Isak Aulie, Han var boktrykker og de bodde på Eik i Sem. Nå er Sem innlemmet i Tønsberg. Kommer ikke inn på Digitalarkivet nå, men vielsen må vel være tilgjengelig, når en kan komme inn igjen En må da se under Eik i Slagen. De drev et trykkeri øverst på torvet i Tønsberg, i Georg Marthinsen-gården. Jeg vet at de hadde en sønn, men om det er fler, vet jeg ikke. Mener sønnen het Harry.mvh Arne Robertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.