Gå til innhold
Arkivverket

[#67933] Tyding i Ministerialbok for Løten. Marthe Christopherdatter.


Gjest Rolf Erik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Erik Larsen

Marthe Christophersdatter er født i Løten 24.5.1862 og konfirmert samme sted 15.10.1876. Hun er datter av Christopher Christiansen og Anne Halvorsdatter. Jeg leter etter hennes event. ekteskap og død/begravelse. Spørsmålet som jeg reiste i Brukerforumet nr. 67908 vedr. oppslag i Bygdebok for Ullensaker, ga ingen oppklaring.I Ministerialbok for Løten nr. 8 for 1860-1877 Dåp side 44 nr.84 er det rett under hennes navn gjort en påtegning som jeg trenger hjelp til å tyde. Den første delen kan være 'Kfr 76' (konfirmert 1876, som stemmer med foranstående). Men hva står deretter i tilknytning til '98'? Kan dette være en påtegning som gjør det mulig å komme videre i saken?På forhånd takk for hjelpen.Mvh. Rolf Erik Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Larsen

Jeg var også kommet til at det kunne stå 'Utv. Kjøbenhavn 98', men var usikker. Går vi ut fra at dette er korrekt, må jeg vel videre til Damnark for å komme videre med saken. Da må jeg spørre om hjelp igjen:Er det noen som kjenner til oppslagsmulighetene i Danmark, og som kan være behjelpelig med å se om det finnes opplysninger om Marthe der, bl.a. event. ekteskap og død/begravelse?På forhånd mange takk for hjelpen.Mvh. Rolf Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Her er hun i hvert fall i Kjøbenhavn http://ddd.dda.dk/immibas/immibas1_soeg.asp. Du kan gå inn på DIS sin hjemmeside og finne kilder i Danmark eller du kan gå til nyttige lenker her. Lenken virket ikke helt. Men den er er til DDD Indvandrerdatabasen over de som søkte om arbeidstillatelse. Der står det at Marte kom 7/9 1898 etter politiets notater, men 11/6 1900 etter oppholdstillatelse. Det ser ut til at hun er tjensetejente hos grosserer Brunn, Jægersborg Alle 31, Ordrup sogn, Københavns Amt i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.