Gå til innhold
Arkivverket

[#67947] Johan Larsen - hjelp til tyding


Gjest Heidi Jangås
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Jangås

Hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg med par nr 9 Johan Larsen og Petra Laurenzia Olsdatter. Hva står det over Johan Larsen?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf B. Glad

Enkemand og Jægtefører Johan Larsen Løkeberg og Tjenestepige Petra Laurentia Olsdtr. Hølen under Vestby og Løkeberg. Fedre: Lars Nielsen Ole Andreassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Stian Kristiansen

HeiJeg kan bekrefte at Johan Larsen var enkemann. Hans første kone Alexandra Alexandersdatter døde kun 3 mnd etter vielsen som var 8. januar 1857. Johan og Pauline Laurentse (som hun kalles i FT) to første barn het Aleksander. Aleksander (1859-1860) og Aleksander (f. 1861). Johan og Pauline Laurentse bodde i Båtstø i Røyken hele livet så vidt jeg vet, og de fikk 7 barn. Johan døde 9. januar 1915, 80 år gammel.mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Hei Stian!Tusen takk for informasjon. Blir litt nysgjerrig på hvordan du vet alt dette? Johan Larsen er min tipp-tipp oldefarMvh Heidi Jangås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Kristiansen

Hei Heidi.Det var moro. Johan var min tippoldefar Gjert's 6 år eldre bror. De var 4 brødre og 3 søstre. Jeg kjenner ikke lite til Johan og Pauline Laurentses etterkommere, men de øvrige søsknene til Johan har jeg litt mer informasjon om. Send meg en mail på stian at blaahella.no, så kan jeg sende over det jeg har.mvhStian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.