Gå til innhold
Arkivverket

[#67954] Sverige: Johanna Marie Pedersen f. 07.07.1880, kan hun identifiseres?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Johanna Marie ble gift med Halvard Halvorsen Jensehaugen f. 1887 fra Hemnes i Høland i Akershus. De skal være gift i Sverige i 1906 ifølge en barnedåp i Evje i 1917. Sønnen Oscar Vinju skal være født i Sverige 17.12.1906, og kanskje etpar barn til, men etter hvert flyttet familien til Vennesla i Vest Agder.Hvem var denne Johanna Marie Pedersen (Pettersdotter?)?Noen av 'sverige-ekspertene' som kan hjelpe her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Søkte i Sveriges befolkning for 1900 etter Johanna Marie Det nærmeste jeg kom var:Post 4766296Petersdotter, Johanna Maria Pigaf. 1880 i Nöbbele (Kronobergs län, Småland)Flicka, ensam i familjenÖstad Mårtansgård Väckelsång (Kronobergs län, Småland)Födelseort i källan: Nöbbele Kronobergs länHar dessverre ikke tilgang på kilder til å følge henne lenger fram i tid, for å se om hun gifter seg med en nordmannIngrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Har sjekket ut denne, fødselsdato stemmer ikke.Noen andre forslag til hvordan jeg skal kunne identifisere denne personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulla Bagge

Har du någon idé om födelseort eller vigselort. Värmland? Älvsborg? Dals-Ed? Sillerud? ??? Om man har en ort och man har tur kan det finnas skannade böcker från 1906 att söka i. Ett annat alternativ är att beställa/låna microkort från SVAR. Fast då måste du ha tillgång till kortläsare och veta vilken ort du ska leta i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Familien har ingen anelse om hvor hun kom fra.Jeg har skrevet til kirkekontoret hvor hun er gravlagt, for å høre om det oppgis noe om hvor i Sverige hun er født.Gravlagt i Vennesla i Vest Agder, Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.