Gå til innhold
Arkivverket

[#67956] Hjelp til oppslag i bygdebok: Sakshaugplass, Inderøy


Gjest Ingebjørg Romulslie
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingebjørg Romulslie

Kan noen slå opp denne familien for meg i inderøy 'Heim og Folk': [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f01729&gardpostnr=333&personpostnr=1834&merk=1834#ovre>LenkeJeg er spesielt interessert i om det står noe om hvor det ble av datteren Marie Magdalene f. 1881. Jeg tror dette er henne i Kristiania i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I konfirmasjonsinnførselen for Marie Magdalene Lorntsdatter ser det ut som det står ”vielse 4/13” - Nord-Trøndelag fylke, Sakshaug i Inderøy, Ministerialbok nr. 730A10 (1879-1914), Konfirmerte 1896, side 229. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060210030352.jpg>LenkeOg her er vielsen i Inderøy 8.3.1913 – ektemannen ser ut til å hete Peter Vist - Nord-Trøndelag fylke, Sakshaug i Inderøy, Klokkerbok nr. 730C05 (1898-1924), Ekteviede 1913, side 24, nr. 4:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Tusen takk Grethe! Det var observant. Jeg så bare på konfirmasjonen i klokkerboken.Da er trolig dette hennes ektemann i 1900: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Men jeg skulle gjerne vite om det er denne Magdalene som er i Kristiania i 1900. så jeg løfter denne opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Vang

Det er nok den samme Magdalena du finner i Kristiania i 1900 ja. Hun er da tjener hos Johanna og Johan Martin Helgesen. Johanna er søster til Magdalena. Johan Martin Helgesen var bosatt på Inderøy. Han ble enkemann i 1886. I FT 1891 for Inderøy er Johanna Saxhaug husholderske hos Helgesen. De flytter til Kristiania først på 1890-tallet, får en sønn i 1893 (døpt i Uranienborg kirke), og gifter seg i 1899. De flytter senere tilbake til Inderøy igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Hjertelig takk for de opplysningen! Da må dette være riktig dame. Vet du om hun hadde etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Vang

Beklager, men jeg har ingen oversikt over evt. etterkommere hverken etter Magdalena eller hennes søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.