Gå til innhold
Arkivverket

[#67962] Jørgen Clausen Rosenkrantz


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Denne art kjenner jeg ikke, og den kom ikke opp. Kan du prøve en lenke på nytt ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Bra, ja i her var nevnt Palle Rosenkrantz tre hustruer også:1. g. 1616 med Helvig Frantzdatter2. g. 1622 i Kjøbenhavn med Elisabeth Olsdatter Rosensparre3. g. 1629 Lisbeth Jørgensdatter LungeVet ikke om det kan være til hjelp for deg?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Intr ! Jeg ser at kona heter Vendelboe, og det er litt intr., fordi en av søsknene til Johannes , heter Vendelboe f 1705, til fornavn. Det som hadde vært spennende var å finne navnet til Isak Hansen Niemands kone, Isak hadde også en bror som het Gjert Hansen N.,han hadde flere barn Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Gunn ! Jeg tror forsyne meg at mannen i innlegg 31 er Skarpretter, el tar jeg feil ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du vel da Gjert Hansen Niemand som har to barn til dåp i Kristiansand: LenkeFår lete etter kona til Isak Hansen Niemand også.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Lurer på om denne karen var gift 2 ganger, og om en av konene het Johanne Margreth Jersin, det stemmer også med navnene som du fant på det skifte fra Kragerø etter Barbara : 20.4.1793. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vel den Albert Jersin som også er nevnt i Kragerø-skiftet? LenkeHar ikke funnet navn på hustru(er) til Isak Hansen Niemand til nå, dessverre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vielsen til Jacob Jersin i Kristiansand, LenkeOm du tror dette kan ha sammenheng med slekt til hustru til Isak H. N. ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg tror forholdet er som følger: Gjert Hansen N., var gift med Johanne Margrethe Jersin, en av deres barn var Sorenskriver Tr hjem Stift, Jacob Jersin N., han var gift med Maren Margrethe Stiansdatter, en av deres døttre var Johanne Margrethe N., g m Sogneprest Albert Jersin, deres datter var Bolette Sophie Jersin, g m Christen Knagenhjelm, deres barn var Niels Joachim, Dorothea, Johannes, Albright og Catharina. En søster av Jacob var Bolette, som står oppført ved barnedåpen som, så lang jeg skjønner, som kone til Peder Christensen Østerbye. Da skulle gentlig alle i det skifte som du hadde fra Kragerø, og også enkelte fra barnedåpen være dekket opp, men fremdeles er det kona til Isak, og så er det denne Jørgen Rosenkrantz Clausen karen som ikke er falt på plass. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Ja, denne siden har jeg sett, og der ser du nettopp det jeg nevnte i ett tidligere innlegg at i hverfall ett Johanne's barn også får navnet Rosenkrantz med, nemlig Morten. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, det er interessant at navnet brukes slik. Håper noen eksperter kan finne ut om det er en oppkalling etter en kjent mann, eller om det er en mulig slektforbindelse her?Jeg gir med jakten i kveld.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da fant jeg en dåp i kirkebok for Kristiansand , til Mons. Peder Christ. Østerbys og Md Barbara Frobes barn , Johanne Cathrine :se s. 2 nr. 87 :LenkeLegger dette her og ikke i ditt andre tema .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da fant jeg en dåp i kirkebok for Kristiansand , til Mons. Peder Christ. Østerbys og Md Barbara Frobes barn , Johanne Cathrine :se s. 2 nr. 87 :LenkeLegger dette her og ikke i ditt andre tema .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.