Gå til innhold
Arkivverket

[#67965] Ravald Bugges enke Maren Ingebrigtsdtr. Gierp 1750


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Maren Ingebrigtsdtr. Gierp var enke etter Ravald Kristoffersen Bugge fra Brønnøy Nordland. De hadde flyttet til Hammersøya Vemundvik NT ca. 1748. Hun ble gift to ganger til med ?? Bosted? Hun skal vaere d. ca. 1797 Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Fra innlegg 2 Lenke skal Maren Ingebrigtsdtr. Gierp vaere gift 30/12 1761 med Gregers Olsen Tay i Strinda (Bakke kirke). Jeg kan ikke finne dette. Hva er i veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Jeg har dessverre ikke notert kilden til at denne vielsen skal ha funnet sted der og da. Mulig at det er noe feil med datoen ...Jeg antar at jeg har dette fra en diskusjon her på BF, men jeg husker ikke hvilken ...Gregers Tay (Teie) skal ha blitt myrdet. Ingen barn med Maren. Marens skifte var visstnok i Trondheim 14 Mar 1797 (samme dag som hun døde ?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Thanks for the interesting comment Per! Rart at Gregers ble myrdet! Har du sett paa skiftet fra 1797? Hva sier det om mannen og barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.