Gå til innhold
Arkivverket

[#67971] Thron Olaus Dahl fra Skjervøy, født ca 1800, omkommet på sjøen 1827


Gjest Sigbjørn Elvebakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Elvebakken

Søker foreldrene til Thron Olaus Dahl,konfirmert på Skjervøy 1818 (20 år), gift 4.10.1819 med Elisabeth Sophia Flor Johannesdatter, død 8.4.1827 (Omkommen på Havet og ej gjenfundet). Ved vielsen står Thron med alder 22 år, men jeg klarer ikke å finne han verken i folketellingen 1801 eller noen dåpsinnførsel. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Beste Sigbjörn ELVEBAKKEN,- Vennligst se tråd ¤ 64.325 'Ritmester Jacob DANNEFAER f. ca. 1630 og hustru Mette HOLSTEIN, Möen, DK'Her nevnes familien DAHL i.f.m. blant andre FLO(E)R, GRUE og IRGENS. Jfr. her for eksempel innlegg # 181.Tror dessuten at Elisabeth Sophia FLOR giftet seg på ny med en av WRANGEL-slekten, nemlig Michel Ditlevsön MEILAND.Har ytterligere data om dette om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Innlegget jeg refererte til skal vaere # 191, og ikke # 181.Se dessuten innlegg # 217 i samme tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.