Gå til innhold
Arkivverket

[#67975] Maler Karl Hilmer Johannesson, Arendal


Gjest Ann-Sofie Hillerström
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Sofie Hillerström

Hej! Jag är på jakt efter en släkting till mig som hette Karl Hilmer Johannesson och var född 24 maj 1859 i Tanum i Sverige. I svenska kyrkböcker står han som obefintlig men enligt vad som berättas i släkten så skulle han arbeta som målare i Arendal, Norge. Jag vet inte när han kom till Norge men när hans brors dotter, Victoria Matilde Johanne, döps i Barbu 1889 så finns en 'maler Karl H Johannesson' med bland faddrarna.Om det är någon som kan hjäla mig att hitta honom skulle jag bli jätteglad!Mvh Ann-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Hei! I folketellingen 1900 under Kristiansand er det på Eg Asyl (et sykehus for sinnsyke) en Karl Johannesson med bustad på Nedenes som er like vest for Arendal. Han var maler og står oppført med fødselsår 1861 og født i Sverige. Legger ved en lenke, vet ikke om den vil virke: Lenke 6961 Eg Asyl Karl Johannesson m b Nedenes Patient ug Maler 1861 Sverige n s s Hilsen Benn Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Hei.Etter å ha søkt litt i Digitalarkivet tror jeg at jeg har funnet han.Han står oppført som født i 1861 i Sverige.Han er da oppført som maler.Og er pasient på et asyl i Kristiandsand.Om dette er rett mann er usikkert.Men mye kan tyde på at det er den du søker.Du kan jo selv gå inn på 1900 tellingen og se.Hvis du søker på'søk i alle baser'får du opp tellingen for 1900 Aust agder.Det var der jeg fant han.Lykke til videre.Mvh.Lisbeth Wangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Sofie Hillerström

Hej Benn Johan och LisbethTack så mycket för hjälpen! Har ni något tips om hur jag skall kunna få reda på om det är 'min' Karl som finns i Kristiansand. Finns det speciella arkiv för asylet i Kristiansand? Hur kommer man i så fall åt dem? Tacksam för hjälp eftersom jag inte riktigt vet hur jag skall gå vidare. Mvh Ann-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.