Gå til innhold
Arkivverket

[#67982] Johan Edvard Nilsson, Skogn


Gjest Susann Lundmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Susann Lundmark

Född 18460921. Kom enl. husförhörs boken i Sverige från Skogn i Norge. Har tittat i födelseböcker men hittar honom inte. Flyttade troligen till Sverige runt 1870. Hur kan jag gå vidare? MVH Susann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er rart, men jeg finner ingen Johan Edvard Nielsen i Norge i 1865. Jeg finner Johan Edvard Johansen. Det er en J.E.Johansen som flytter fra Skogn til Sverige juni 1867, innført i 1868.Levanger by og landdistrikt kan vel også kalles Skogn. Jeg har ikke sjekket utflytting derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Vang

I kirkeboka for Skogn/Alstadhaug finnes en Johan Edvard født 29.01.1846 (døpt i april 46). Foreldre er Elen Kjerstine og Johannes Nilsen Eidesvald. Disse finnes igjen i FT 1865 på Tørkhylla i Skogn, sammen blant annet sønnen Johan. Det er kanskje denne Johan som er døpt Johan Edvard, og som flytter til Sverige i 1867. Der er ikke unaturlig at han har tatt Nilsson som etternavn. Etter faren Johannes Nilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Lundmark

Tack för hjälpen. Mycket troligt att någon siffra hamnat fel i svenska böckerna...Susann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.