Gå til innhold
Arkivverket

[#67990] Ole Hansen Balsnes


Gjest Unni Solem
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Solem

Leter veldig etter Ole Hansen Balsnes..1831- 1909 Hvor kom han fra? Hvem var hans foreldre osv...På forhånd takk mvh Unni Marit Solem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Det er en gård Balsnes i Ballangen i Nordland. Du må da lete i kirkebøker og folketellinger for Ofoten.Mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje han hadde bodd en tid på gården Balsnes på Ørlandet før han giftet seg med Gunhild Olsdatter Ramsøyskaret 22 jan 1852?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Her er vielsen mellom Ole Hansen Balsnes og Gunhild Olsdatter.(tror Dennis har satt feil vielsesdato på paret) Ørland er nevnt ved vielsen,ser jeg.Vielse nr 19: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Tellingen 1865 sier at Ole Hansen er født i Stadsbygd,hvilket beviselig er feil.1865,Bustadmyhr: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f61625&gardpostnr=452&merk=452#ovre>Lenke1900 telling,Bustadskaret. Her er Ole Hansen oppgitt med fødested Trondheim.Men basen til Dennis Haarsager sier altså at han skal være født i Småland,Sverige.:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Solem

Ja, her kom det veldig mye info om Ole Hansen Balsnes.Ann-Mary, har du funnet ut noe mer om Ole? Det er Johan- Arnt Dyrendal (bror til Oline..)og hans familie på slektstreet jeg jobber med...mvh Unni Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Unni!Nei,jeg har ikke funnet ut mer om Ole.Lette etter en innflytting til Ørlandet. Fant en i 1847,men kan ikke si om det er den riktige.Fødselsdato er noe vanskelig å tyde.Men han kom iallfall fra Trondheim. Lenke Så artig å høre at du holder på med Johan Arnt og hans familie i Osen.Forøvrig kan jeg tilføye at Olise fikk 4 barn,deriblant min far.Beste hilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.