Gå til innhold
Arkivverket

[#68005] Drammen til Slagen i Vestfold


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Hans Jacob Giertsen i Drammen er fødd 24.2. 1891, folketellingen for Drammen av 1900, forteller om familien, der faren Lorentz Gjærtsen er fødd i 1856 i Slagen, og at familien hører til Methodistkirken. I kirkeboken for Sem i Vestfold, hvor jeg mener bestemt Slagen hører hjemme, finner jeg Lorets Erik fødd 15.sept og døpt 12 okt1856 nr.91.foreldre Gjert Hansen og Mari Knudsdatter Eig.Finnes det noen bygdebok for dette distriktet? Skulle gjerne vist noe mere om Lorets sine foreldre.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Torleif Odland

Jeg søker fremdeles rundt i blinde nede i Vestfold.Gjert Hansen og Mari Knudsdatter som etter kirkeboken skal være foreldre til Lorentz Giertsen døpt 12.10. 1856, har jeg store problemer å lokalisere. Jeg finner Mari Knudsdatter død 12.febr.1859, og presten har skrevet(Mari hængt sig efter længre tids tungsindighet) 40 år. Det skulle tilsi fødd kring 1819, men jeg finner henne ikke i KB for Sem nevnt. Under Loft-Eik i BB for Slagen nevnes det at Gjært Hansen overtok bruket etter sin far Hans Jæremiassen i 1842. Og trolig må en til Biørgen i Sande for å finne denne familien igjen. Men ei her finner jeg noen Gjert ,Gert, eller Giert nevnt. Er det noen som kan veilede meg?Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jeg glemmte en liten ting, der døpes en i Sande 11 mai 1806 med navnet Gerhard, foreldre er det samme som nevnes under Biørgen i Sande i 1801, tro om dette kan være den Gjert jeg savner?Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei TorleifFant vielsen deres her par nr 5 LenkeHer er han 47 år og det kan jo stemme ganske bra. Så var han også født i Sande sogn.Mari kan det også se ut som at var født i Sande eller.... Det var vanskeligere å tyde det.Legg også merke til at han var enkemann ved vielsen.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jeg får ikke åpnet lenken din Laila, det kan virke som det er problem med serveren kansje. Men om du orker å skrive av datoen for vielsen, så kan jeg gå inn i KB selv. torl-o@online.no Takk for hjelpen.Mvh.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei igjenDet var merkelig da:-) Vel det er i Sem Mini 6 1843-1855 side 235-236 og par nr 5 og datoen er 24/2 1854mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei igjenLette litt i klokkerboken også for Sem på vielsen. Det står lite informasjon der, men i den er Mari ført opp som 36 årPrøver å legge inn en lenke her også så får vi se om den går inn:-) LenkeHøyre side nesten nederst par nr 5mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.