Gå til innhold
Arkivverket

[#68014] HO, Fusa; Hans Jansen BOLSTAD & Magdele Hansdtr BERHOVDE - etterslekt


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

En Engel Samsonsen Aarre dør 7 år eller 7 dager gammel i 1841: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 15 (1839-1851), Døde og begravede 1841, side 289. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11626&idx_id=11626&uid=ny&idx_side=-257>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHans sønn ihvertfall, var han 7 år så kan han ikke være Martas.Boel Samsonsdtr Aarre død 9 dager gammel i 1842: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 15 (1839-1851), Døde og begravede 1842, side 299. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Nei, det var nok flere Samson på Årre, Johannes over i innlegg 26 var sønn til Samson Johannessen Aarre og Guro Engelsdtr, så han kan vi eliminere. Da tenker jeg vi kan og eliminere Guro i innlegg 28!Magdele 1848 (# 29) er og datter til Samson Johannessen og Guro Engelsdtr.Boel f 1842 er og deres, merkelig!Christi i innlegg 25 er og datter til Samson Johannessen og Guri!Da er det nok det samme med Christi 1837.Da var det ingen andre barn som døde med foreldre Samson Engelsen og Martha Hansdtr. Det kan jo ha vært dødfødte barn, for det er rart at de bare fikk disse to med så stort mellomrom, men slik ser det ut for å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK,så da har du eliminert dem alle (25) til (30) og vi står fortsatt med kun 2 barn av Samson Engelsen og Marta Hansdatter, nemlig Engel 1843-1859 og Hans 1850-1850.Ja. det er pussig at de ikke hadde flere barn, men de må vel ah vært dødfødte og ikke innført i KB.Da tror jeg at jeg avslutter denne tråden, og skal da igang med å sluttføre arbeidet med 1.2.1.1.4. Jan Knutsen Eide 1725 - 1774 & Marta Hansdtr Lundervig 1735 - 1807 ETTERSLEKT.Dette vil nok ta noe tid, og da det går mot helg, blir det jobbet mindre.Neste familie vi skal gå løs på er forøvrig 1.2.1.1.5. Anne Knutsdatter Eide & Sjur Andersen Koldal 1.2.1.1.5. Anne Knutsdatter Eide & Haldor Andersen SkogseideA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Du setter vel opp et nytt tema om dem, jeg har allerede samlet en del men venter til det kommer nytt tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjellaug R. Petit

Venter stadig på at du skal sette opp et tema om Anne Knutsdtr. Jeg har funnet en god del nå. Men det er jo mulig at andre og leter.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Holder fortsatt på å skrive om 1.2.1.1.4. Jan Knutsen Eide 1725 - 1774 & Marta Hansdtr Lundervig 1735 - 1807Har vært mye bortreist i det siste, på arkivet, samt en tur innom Haukeland, så det går litt tregt, men det kommer. Du får ha tolmodighet med meg. :-))Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Men, har ikke vi en tråd om de som Bente etterlyser. Altså Brita Nilsdatter Stålby / Langeland. Jeg finner ikke ut noe mer om Johannes Eliassen Nordvik / Gjerde. Men, skal kikke i Austestad sin bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

36) Angåendes Bente sin etterlysning så har jeg jo disse som mine aner og satte de første opp i et bilde som du kanskje såg? Jeg har jo mye mer her, noe finner vi jo og i slektsboka, men ikke alt bakover om Loss-slekta og Landgrav m.m.35) Ja, det er nok mye arbeid å skrive alt opp. Jeg kan godt vente, har funnet det meste kildebalagt om deres barn, tenkte bare at det ikke er nødvendig at flere leter etter det samme da. Jeg kan og sette opp en ny tråd om du vil.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det kan du godt gjøre. Skal prøve å få det ferdig med det første. Jeg har nok litt for mange baller i luften på en gang, både med slektsforskning og en del annet jeg holder på med f.t.Jeg så skjemaet ditt etterpå. Beklager!Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da er 5. og 6. generasjon 1.2.1.1.4. Jan Knutsen Eide 1725 - 1774 & Marta Hansdtr Lundervig 1735 - 1807 på plass i reg og nederst i slektsboken. Detaljer om 6. og 7. gen kommer om ikke så lenge. Men der er fortsatt litt å redigere.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Fint! Vi fortsetter med hans søster Anne Knutsdtr, der er det mye å gjøre enda. Jeg skjønner godt at dette er litt av et arbeid å sette opp!mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Når det gjelder 1.2.1.1.4.2.1. Jan Knutsen Bolstads kone Kristi Engelsdtr, så har vi vel lenke til dødsfallet hennes i 1861: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=fusa1855&gardpostnr=282&merk=282#ovre>Lenke1.2.1.1.4.2.3. Magdele Knutsdtrs sønn Morten, så døde han 81 år gammel i 1894: Permanent sidelenke: Lenke Fødselsåret hans er her oppgidt til 18131.2.1.1.4.2.4. Peder Knutsens sønn Knut f 1822, døde i 1906: Permanent sidelenke: Lenke 1.2.1.1.4.12.2. Marta Hansdtr Årre (Bolstad) fikk tre barn, jeg har og notert en datter Magdele f og d 1848: Død tre uker gammel: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 15 (1839-1851), Døde og begravede 1848, side 333. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.