Gå til innhold
Arkivverket

[#68030] Gunvor Olsdtr. Bue g. 1802 i Oddernes m. Aanon Stiansen Rypestøl


Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

Gunvor Olsdtr. Bue giftet seg 26/4 1802 i Oddernes med Aanon Stiansen Rypestøl. Jeg går ut fra at hun var fra Bue i Øvrebø, men jeg har foreløpig ikke kunnet finne verken dåp eller foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Berge

Iflg. Øvrebøboka hadde Ole Olsen Bue 1737-1801 og Sibylla Torjusdtr blant annet en sønn Gunder f. 1771 som en ikke vet noe mer om. Kan det være en feilskrift for Gunvor? Det finnes dessverre ikke skannet kirkebok for dette året, så kanskje du må se på skiftet etter Ole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg har også nå selv lett i Øvrebø-boka - uten å komme noe nærmere en løsning.Forresten kunne jeg godt tenke meg å hekte nok et 'problem' på her. Det gjelder opphavet til Gunvor Olsdatters svigerfar, Stian Halvorsen Rypestøl (ca. 1730-1809). Slik Oddernes-boka presenterer ham, ser det ikke ut til at han var fra Rypestøl. Han hadde giftet seg dit med Elen Olsdtr. (ca. 1744-etter 1809), som var datter til Ola Ommundsen Rypestøl (ca. 1715-1751) og Todne Markusdtr. Augland-Rypestøl (ca. 1714-1774).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.