Gå til innhold
Arkivverket

[#68033] Søstrene Martha og Albertine Henriette Tangen ( Nikolaisd) til Tr.h etter 1900


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

De to søstrene Martha f.08.05.1878 og Albertine Henriette f.26.10.1880 var døtre av Nikolai Olaus Busk Tangen fra Madsøya i Leka kommune. De flyttet til Trondheim ca. 1903 - 1904. Martha hadde et barn Inga Nikoline f.20.05.1900. Jeg finner en Inga Nergaard med samme fødselsdato , gravlagt på Tilfredshet kirkegård. Er det noen som vet noe om disse to søstrene ? Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Hei. Om du ringer til kirkegården, så vil du høyst sannsynlig få greie på hvem som har feste på graven. Ved å kontakte de, får du vite om det er riktig slekt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Hjertelig takk for informasjon Carsten ! Ser ut til at Martha brukte Nikolaissen som etternavn etter faren Nikolai. Jeg har funnet en bror av dem, bosatt nordafor, som brukte Tangen som etternavn. Hvor finner du kommunetellinga for 1925 for Trondheim ? Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Når jeg fikk vite at Albertine var gift Laugen , så fant jeg henne på gravminner . Gravlagt 26 januar 1959 på Tilfredshet kirkegård. Mannen Lauritz fant jeg ikke . Det er to menn, Johan og Ingvar Laugen som er gravlagt på Lademoen kirkegård. Det er ikke oppgitt fødselsår så det er vanskelig å vite om det er Albertines sønner.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Konf.til Ingvar Sør-Trøndelag fylke, Lademoen i Trondheim, Klokkerbok nr. 605C05 (1918-1930), Konfirmerte 1929, side 265. Permanent sidelenke: LenkeSå da er der rett Ingvar du har på Lademoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Takk for linken til Ingvars konfirmasjon. Ser han har mellomnavnet Bernhoff. Det sannsynliggjør at det er Ingvar Bernhof som er gravlagt på Lademoen kirkegård 17 juni 1968. Hvis vi finner at Johan hadde mellomnavnet Alfred, så er det vel stor sannsynlighet for at det er han som er gravlagt på samme kirkegård.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Fant konfirmasjon til dattera Alfhild Lovise f.04.09.1904. Konfirmert i Lademoen kirke 7.desember 1919 . Men Johans konfirmasjon ( eller dåp) har jeg ikke funnet enda Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Jeg tror ikke den Johan født 20.08.1909, gravlagt 19.07.1941 på Lademoen, er sønn til Albertine og Laurits. De har nemlig en sønn Rolf født 03.12.1909,konfirmert i Lademoen kirke 10 mai 1925. De har en sønn , Johan, men ifølge kommunetellinga foe 1925 er han født 25.02.1903. Men jeg har ikke funnet ham i kirkebøkene. Olaf ser ut til å være sønn av Albertine og Laurits.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiSe på denne Johan nr 149 f.25/2-1903 Kan det være ham,morens navn stemmer Sør-Trøndelag fylke, Bakklandet (Bakke), Ministerialbok nr. 604A20I (1901-1906), Fødte og døpte 1903, side 107. Permanent sidelenke: LenkeMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

HeiDet var virkelig et interessant funn Solveig ! Det ser ut som Albertine hadde Johan Gerhard før ekeskap med en nederlandsk arbeider / sjømann ? Hans bosted er Rotterdam, men navnet er litt vanskelig å tyde . Dude Bakker ? Hva som står mer under foreldre er uklart. Er det noen som kan tyde det ? Det er også en bemerkning under dåpsdatoen . Kan han være døpt i ei anna kirke ? Vår Frues ? Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Fant vielsen mellom Albertine Henriette Tangen og Lauritz Laugen . De ble viet i Bakklandet kirke 24 januar 1904. Lauritz kom fra Ramstad i Nærøy og jeg har funnet foreldrene hans i bygdeboka for Nærøy. Men jeg har ennå ikke funnet noen dødsdato for Lauritz. Heller ikke for barna , Alfhild Lovise ( f.04.09.1904-) og Rolf ( f.03.12.1909-) Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiHer er det en Rolf f.16/10-1910 se nr 87 Sør-Trøndelag fylke, Lademoen i Trondheim, Klokkerbok nr. 605C01 (1908-1916), Fødte og døpte 1911, side 100. Permanent sidelenke: LenkeEr det 2 stk med samme navn eller er det feil i klokkerboka vedr datoer/år............... Det står jo en annen dato ved konfirmasjonenMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Ja, det var jo litt merkelig. Jeg fant konfirmasjonen , men da var det både annen fødselsdato og årstall. Men i merknadene ved konfirmasjonen står det at Martha Mollan ( Albertines søster) og Ole Larsen var faddere ved dåpen og de bekrefter at Rolf ble døpt sommeren 1910 ! Så det var ikke oppgitt noen dåpsdato ved konf.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.