Gå til innhold
Arkivverket

[#68035] Karen Willumsdatter, Sørfjorden Tjøtta.


Gjest Evy Sander Meling
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Sander Meling

Karen Willumsdatter f.1754.d.1827 var første gang g.m. Hans Joensen. Har registrert følgende barn: Karen f. ca 1782.Ingebor f 3 juni 1785. Joen f. ca 1786 og Sivert f ca 1792. Kan ikke finne dåpen til Karen Willumsdatter. Er det noen som vet hvor hun var døpt og hvem som var hennes foreldre ?Mvh Evy Sander Meling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Kan ikke svare direkte, men i oversikten bak hver enkelt kirkebok for kirkebøkene 1737-67 og 1737-68(ført som annen liste) er det ikke ført noen Karen Willumsdatter som døpt i Alstahaug prestegjeld 1749-59, så Karen må være innflytter. Her en aktuell kandidat funnet på Family Search fra Meløy døpt 15.05.1755 med foreldre Willum Christensen og Anna Ellingsdatter:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Får visst ikke til dette med lenke her, men denne Karen var født 1755(ikke døpt 15.05.1755). Hun ble gravlagt 15.05.1825.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Var nok litt for rask her, og den Karen Willumsdatter jeg fant i Meløy kan det ikke være. Hun var ved sin mors skifte i 1783 gift med Erich Zigfredsen i Dalen i Meløy. Da kan jeg dessverre ikke hjelpe i denne omgang iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Sander Meling

Det er nok ikke den rette Karen. Hun jeg leter etter døde 02.10. 1827 73 år gammel.Takk for at du forsøkte å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Håkon Moen

Vellom Hertviksson, sønn av Hertvik Persson og Ane Jakobsdtr, ble født i 1721 i Bodøgård, Bodin, Nordland, ble døpt den 7 Sep 1721 i Bodøgård, Bodin, Nordland, døde i 1790, 69 år gammel, og ble begravet den 16 Mai 1790 i Sandvika, Landego, Bodin, Nordland.Vellom giftet seg med Karen Jonsdtr i 1745. Karen ble født i 1731 i Medby, Saltdal, Nordland, døde i 1778 47 år gammel, og ble begravet den 31 Mai 1778 i Sandvika, Landego, Bodin, Nordland.Trolovet 01. nov 1745.1 Hertvik Willumsdtr ble født i 1746 i Selnes, Landego, Bodin, Nordland og ble døpt den 31 Jul 1746. 2 Magret Willumsdtr ble født i 1748 i Selnes, Landego, Bodin, Nordland og ble døpt den 3 Jun 1748.3 Malena Willumsdtr [1659] ble født i 1752 i Selnes, Landego, Bodin, Nordland og ble døpt den 2 Jul 1752.4 Karen Willumsdtr [393] ble født i 1756 i Selnes, Landego, Bodin, Nordland, ble døpt den 11 Apr 1756, døde i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland,, og ble begravet i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland.5 Ane Willumsdtr [1660] ble født i 1757 i Selnes, Landego, Bodin, Nordland og ble døpt den 27 Nov 1757.6 Beret Willumsdtr [1661] ble født i 1761 i Selnes, Landego, Bodin, Nordland og ble døpt den 10 Mai 1761. Andre generasjon (Barn)5. Karen Willumsdtr (Vellom 1) ble født i 1756 i Selnes, Landego, Bodin, Nordland, ble døpt den 11 Apr 1756, døde i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland,, og ble begravet i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland.Funnet i Folketellingen 1801 i Søerfjorden i Tjøtta som gift andre gang med Arnt Monssen.Karen giftet seg med Hans Johnsen. Hans ble født i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland.1 Berit Hansdtr [392] ble født i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland.Gårdbrukerdatter fra Sørfjorden.Berit giftet seg med Ole Enersen. Ole ble født i 1768 i Lestum, Meldalen.ii. Karen Hansdtr ble født i 1784 i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland.iii. Ingeborg Hansdtr [1669] ble født i 1786 i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland.iv. Joen Hansen [1670] ble født i 1787 i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland.v. Sivert Hansen [1671] ble født i 1792 i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland.Karen giftet seg deretter med Arnt Monssen. Arnt ble født i 1775 i Sørfjorden, Tjøtta, Nordland.Hilsen Tor Håkon Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Hei Evy, kjekt å se deg-:)Da har du henne her på høgre side: Permanent sidelenke: LenkeDu har jo fått kjempegod hjelp av Tor Håkon, ser jeg-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Håkon Moen

Hei Evy. Det er en opplysning fra meg som ikke er korrekt. Det gjelder Ole Enersen. Den kilden jeg brukte sa at Ole ble født i 1768 i Lestum, Meldalen.Jeg har undersøkt i Meldalen. De sier at personen er ukjent for dem. Hvor Ole kom fra er derfor ikke avklart.Tor Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.