Gå til innhold
Arkivverket

[#68037] Sibille Konradsdatter Hack-hvorfra?


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Gården Skauen på NøtterøyPeder Engebretsen, døpt 9. januar 1701 fra Skauen. 5 år i 1706. ”Peder Engebretsen Schouen” ble gift 25. november 1724 i Holmestrand med Sebille (Sibille) Konradsdatter Hack. Bosatt i Holmestrand 1724-etter 1726. Nevnes på Skauen fra 1731.Hvilken Hackslekt kan hun være fra. Jeg finner ikke noe om noen Konrad Hack. Kjenner noen til dette??? Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Dersom Sibille var i live i 1731, kan hun ikke ha vært datter av den Konrad Hach som er nevnt hos Ovenstad.Det var skifte etter løytnant Konrad Hach på Nordre Lunde i Hedrum 28. februar 1728 (registreringen hadde foregått 30. september 1727). Han ble arvet av sin enke Ingeborg Sivertsdatter ('Ingebor, Sal. Lieutenant Hachs', døde i Tønsberg 1743, 87 år gml.) og søstrene Sofia og Gjertrud Margrete. Han hadde følgelig ikke etterkommere i live pr. 1728.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser på FS at de fikk 2 sønner som de het Engelbret 1724 og som døde etter noen måneder, og så en dpt.10/6 1726 (Botne s.31). Flere barn står det ikke, men det betyr jo ikke med sikkerhet at de ikke fikk flere barn. Men om det var bare de 2 ville jeg jo tro at Sibille må være død etter siste barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Jaja, Easy come, easy go. Men uansett vet vi at det har funnets en Konrad Hack i Norge.Men nå er det sånn at ved hennes barns dåp på Nøtterøy kalles hun også Sibille Kristensdatter, men dette kan kanskje være feil.Takk skal dere ha.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.