Gå til innhold
Arkivverket

[#68052] Når ble Adjungt S. A. Haugland, Stavanger født?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Er det noen som kan fortelle meg når Adjungt S. A. Haugland, Stavanger ble født? S.A. Haugland har bl.a. skrevet sangen 'Rygjafylkets fjeld og dyben Fjord.'Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Til 2: Da må Haugland ha vært svært gammel da bysangen ble skrevet (1927):Lenke(Med forbehold om at informasjonen på s. 13-15 er korrekt.)Og hvor kommer A-en inn i bildet?DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Salve Aslaksen Haugland, med andre ord. Men hvis bysangen ble skrevet i 1927, mange år etter at den S.A. Haugland du har funnet frem til døde, så må det jo være en feil et sted: - enten at det er snakk om feil S.A. Haugland (hvorfor tror du denne er den rette, montro) - bysangen ble skrevet tidligere, men første komponert i 1927 - året 1927 er fullstendig feil...DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for det! Jeg gikk til pianoundervisning hos hans ugifte 'datter' eller var hun søsteren - som bodde på Frøkenstiftelsen i slutten av 1940-årene. Den gang syntes jeg hun var gammel så da kan det nok stemme.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg vet at han hadde en datter som hette Signy, gift Reiersen, Hun døde i Stavnger. Hun er begravet på Lagård kirkegård, men den er ikke registrert på Internett.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for det, Arne Solås! Det ser ut som at det er rette datteren. Signy var bilde-retusjør hos min bror etter 1950. Da må Gunvor være hun som var pianist. Ellers så vet jeg at familien bodde 'langt opp i nord' i en periode, iflg. min bror hustru.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.