Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tove Tjøstheim Eek

[#68064] 1801 Porsgrund, Henricha Glose ,brordatter

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek
LenkeI 1801 tellingen for Porsgrund finner jeg Henricha Glose 10 år som brordatter til Lars Glose . Lars hadde etter det jeg vet følgende brødre ; Ole , Henrik -som må være far til Hans Henriksen , Gjert og søsteren Johanne Cathrine som må være mor til Hans jensen Glose . Er det noen som også har Glose i slekts treet sitt?Finner ikke 10 åreingene i kirkebøkene , Lornts er født i England , hans mor var engelsk. Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Barn av Henrik Hansen Glose og Birthe Rasmusdatter Wallendorph:KUN fra FS,må sjekkes!Inger,1777: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500222799742&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKaren Elisabeth,19 jan 1780: LenkeHans,21 sept 1782: LenkeElisabeth,30 jan 1789:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

En etterkommer av Henrik Hansen Glose? 26/3-1835 Uk. og Snedkersvend, Henrik Hansen Glose, f. Ø.P., o. Skien, 23. F: Hans Glose. P. Inger Johnsd., f. Holden, 25. F: John Evensen.Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Først så vil jeg takke for god hjelp,Lorents/ Lornts er sønn av Lars , f i London , det er nok derfor han ble døpt Lornts istedet for Lars. Skal sjekke opp dåps opplysningene fra (3 ), har tidligere funnet noen Glose i Risør , husker nå ikke hvem. Jeg finner Henrik og Inger med familie både i 1815 og 1825 i Porsgrund , de hadde disse barna ; Hans Henriksen Glose f 18 feb . 1835 , Ida Henriettte Glose f 16 feb, 1837 , Anna Cathrine Glose f 1840, død 4 sept 1840, Henrik Henriksen Glose f 29,sep 1848. Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Noen med navnet GLOSE:Berte Gurine,døpt 15 jan 1806. Foreldre Hans Glose og Inger Gundersdatter: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100066940840&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Tele&juris2=Tele&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Telemark&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeGiftet seg 19 des 1828,med Anders Abrahamsen: LenkeLorents Glose,(49 år)gift 17 sept 1841,med Larine Cathrine Hansdatter: LenkeLorine Cathrine Glose,født 1815. Foreldre Hans Glose og Inger Gundersdatter : LenkeLorine i 1865,fattigunderstøttet: LenkeLorents Glose's datter Laura Hansine Glose, giftet seg 1 jan 1874,med Kristian Laurits Mikkelsen: LenkeLaura Hansine var født 9 okt 1846,av foreldre Lorents Glose og Lorine(Laurine) Cathrine: LenkeIda Laurine,døpt 27 mai 1855. Foreldre Lorents Glose og Laurine: Lenke Angående GLOSE i Risør. Fant dåpen til Henrich Hansen ,døpt 4 feb 1749,av foreldre Hans Glose og Inger LenkeHans Glose og Inger Henrichsdattter giftet seg 1 juni 1747,Risør:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ser at jeg var litt raus med t'ene i etternavnet til Inger(siste setning)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

KUN fra FS,må sjekkes!Sissel Johanna Hansen,født 1753,Risør. Faren kalles Hans Nison. Glose: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg takker og neier . Noen av opplysningene i nr 6 ,hadde jeg fra før , Lorents Glose og hans kone Laurine var faktisk i slekt . Inger Glose f 1777 er nok hun jeg finner i Bergen 1801 som tjenstepike. Og i Risør har jeg funnet Hans Nickolaisen Glose som nok er den samme som er oppgitt som far til Sissel i 8.Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.